A BKV elnök-vezérigazgatója nyílt levélben fejtette ki a közlekedési vállalat álláspontját a pénteken is meghibásodó, felújított 3-as metrószerelvények kapcsán. A közlemény szerint "a BKV Zrt. a felújított szerelvények műszaki megbízhatóságának problémái miatt a legsúlyosabb szankciókat helyezte kilátásba a Metrowagonmash-sal szemben. Amennyiben a Metrowagonmash rövid időn belül nem ér el jelentős javulást a szerelvények megbízhatóságában, további radikális lépések megtételét tervezzük, amelyek minden következményét az orosz gyár viseli majd".
Bolla Tibor közleményében kifejti, "vonatok napi rendszerességgel vesznek részt az M3 metróvonal forgalmában, azonban műszaki megbízhatóságuk a BKV Zrt. számára elfogadhatatlanul alacsony".
Ezért a BKV a következő intézkedéseket foganatosította:
- azonnali hatállyal Magyarországra kérték a gyártó Metrowagonmash Nyrt.-t tulajdonló Transmash Holding vezetését, akikkel csütörtökön a BKV elnök-vezérigazgatója tárgyalásokat folytatott. A tárgyalások során nyomatékosan felhívták a figyelmet a helyzet tarthatatlanságára, a műszaki állapotok elfogadhatatlanságára, és azonnali intézkedések megtételét kérték a Tulajdonosoktól.
- a BKV levélben tájékoztatta az MWM vezérigazgatóját az elfogadhatatlan helyzetről, szintén azonnali lépések megtételét kérve.
- a BKV bejelentette a gyár felé, hogy a műszaki állapotok radikális javulásáig további szerelvények felújításra történő átadását nem látja megvalósíthatónak, mert a meghibásodások mértéke már a menetrendszerű utasforgalom lebonyolíthatóságát is veszélyeztetheti.
- a BKV minden szerződéses lehetőséget igénybe vesz a helyzet javítása érdekében (például késedelmi kötbér, ez az MTI szerint 800 millió forintot is meghaladhatja, hibás teljesítési kötbér, garanciális jogok érvényesítése, stb.), azonban, ha az MWM-nek rövid időn belül nem sikerül jelentős javulást elérni a szerelvények megbízhatóságában, további radikális lépések megtétele sem zárható ki, amelyek minden következményét az orosz gyárra hárítják.