<p>Ma reggel ismét probléma volt a 3-as metró vonalán. A Nyugati pályaudvar állomáson robbant le egy szerelvény. A beszámolók szerint a vésznyitó nem működött az ajtókat az utasok feszítették szét. Ezzel kapcsolatban délelőtt a BKV egy közleményt adott ki. A Deák téri aluljáróban közösségi közlekedéssel kapcsolatos nemzetközi kiállítás nyílt, ahol a megnyitót Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója mondta el. Itt tudtunk feltenni kérdéseket a reggeli metró esettel kapcsolatban. </p>
Forrás: Bánkuti Sándor
Elnök úr! Pár perccel az ön közleménye előtt beszéltem Bíró Endrével a Metróért Egyesület elnökével. Ő azt mondta, hogy olyan szerelvény, aminek az ajtaját vészhelyzetben nem tudja kinyitni az utas, nem közlekedhet. Ön alacsony súlyosságú hibákról beszél. Ez hogy van?
Bíró úr nem BKV dolgozó, nincs az információ teljes birtokában. Én azt mondom, az utasok nem voltak életveszélyben. Ha egy szerelvénynek nem nyílik ki az ajtaja, az nem üzemszerű működés, azt meg kell szüntetni, de életveszély nem volt.
De mi van, ha valóban vészhelyzet áll elő, például tűz?
Akkor ki fog nyílni az ajtó, és az utasok el tudják hagyni a szerelvényt, de 30 év alatt nem volt és remélem nem is lesz tűz a metróban.
Eddig a hibáknál mindenki mellébeszélt, gyerekbetegséget és hasonlókat emlegettek. Ön most keményen kiállt és fogalmazott, hogy radikális lépések megtétele sem zárható ki. Mi történt?
Eljutottunk egy olyan pontra a szerződésben, hogyha ez így halad tovább, annak súlyos következményei lesznek az együttműködésünkben, mert ha azok a hibák, amik egy-két óra alatt megoldhatók, azok az utasforgalomba állítás előtt is kiküszöbölhetők.
Mi lehet a legsúlyosabb radikális lépés? Ki lehet szállni ebből a szerződésből?
Minden szerződésből ki lehet szállni.
És akkor mi van utána, ha nincsenek metró kocsik? Gondolkodnak előre?
Igen. A régi szerelvények üzembiztosak, szükség esetén fenn tudjuk tartani ezekkel is a forgalmat, de mi nem felbontani akarjuk a szerződést, hanem jó felújítást szeretnénk.