Forrás: MTI
Pár hónapja még úgy tűnt, a kormány békét kötött a holland Heineken sörgyárral, amely végül kiegyezett az erdélyi Csíki sör névhasználatával kapcsolatban egy részben magyar, részben holland tulajdonú céggel. Csakhogy az Európai Bizottság nem talált kivetnivalót a lex Heineken néven elhíresült törvényjavaslatban, amely tiltaná az önkényuralmi jelképek kereskedelmi használatát. A híres holland márka címkéjén pedig ott virít a vörös csillag.
Lázár János kancelláriaminiszter be is jelentette: idén ősszel újra a parlament elé kerülhet a törvény. Megkérdeztük a Miniszterelnökséget, hogy mire jó egy olyan jogszabály, amely kizárólag egyetlen márkát érint Magyarországon, de lapzártánkig nem kaptunk választ.
Az ötágú vörös csillag 1918-ban vált kommunista jelképpé, amikor Lev Trockij bolsevik vezér a világnyelvet megalkotó eszperantó mozgalom ötágú zöld csillagát (amely a Föld öt kontinensét jelképezte) a munkásmozgalom színére – azaz vörösre – színezte és a Vörös Hadsereg jelvényévé tette.
A Heineken viszont már 1889-től használta a vörös csillagot, amelyet a középkori szimbolikából vettek át. A csillag sarkai a vizet, a földet, a levegőt, a tüzet és a mágikus erőt jelképezik.