Ha kérné a főváros. De nem kéri.
Napi 23 ezer euró - azaz több mint hétmillió forint - járna a szerződés szerint Budapestnek a forgalomból kivont metrószerelvények után, naponta.
Sokmilliós kárátalányt lehetne követelni az orosz Metrowagonmash-tól, a megkötött szerződés szerint ugyanis ha a szerelvényt a jótállási körbe tartozó hiba miatt két napnál több időre ki kell vonni az üzemeltetésből, ez a pénz jár.
Már ha igénylik - írja a HVG. A lap értesülései szerint azonban a városvezetést inkább az érdekli, mikor érkezik meg a többi szerelvény - ami persze ugyanúgy nem állhatna forgalomba, mint a mostaniak, a szoftverhiba elhárítása nélkül.
A szerelvények elmaradó leszállítása miatt már kiszámlázott egy 800 milliós kötbér-tételt a BKV az oroszoknak - azonban a műszaki hiba, és az emiatti leállás újabb napi 42,6 milliót jelenthetne a hat depóban veszteglő szerelvényre nézve.