Aktuális

BKK-botrány: feljelentésekkel sorozzák a BKK-t

Bors

Létrehozva: 2017.07.22.

Péntek délután pár óra alatt óriási botránnyá dagadt annak a 18 éves fiatal meggyanúsításából, aki a BKK digitális e-jegyrendszerében talált biztonsági rést. A fiú 50 forintért vásárolt bérletet, amit percek múlva jelzett a cégnek, hozzátéve, hogy a bérletet természetesen nem használta fel, de a rendőrség a hajnali órákban a lakásáról állította elő. Dühös budapestiek és Facebook-felhasználók özönlötték el a BKK közösségi oldalát, a segíteni akaró fiatal srác mellé állva, tömegével osztottak a társaságnak 1-es értékelést.

A negatív értékelések száma már 34 ezernél jár és a felhasználók még most is percenként sorozzák a társaságot dühösebbnél dühösebb véleményükkel:

"Feljelentitek a titeket segitő embereket? Mégis kinek képzelitek magatokat?"

Gratulálok! Ha katasztrófa történik a 3-mas metrón, akkor az utasokat csukják le?

"Egy trágya az egész cég, inkább feljelentenek egy ártatlan srácot aki segiíteni akart, mintsem beismerjék, hogy egy szar rendszert építettek!"

Inkább megyek gyalog, köszi!

Az e-jegyrendszert fejlesztő T-Systems Facebook-oldalán nem lehet értékelni, de a kommentelők őket sem kímélik. Egy magánszemély, Tényi István most feljelentést tett ismeretlen elkövető ellen "közérdekű bejelentő üldözésének" gyanúja miatt. Mint az Indexnek írta: a két cég azzal mentegette magát közös közleményükben, hogy kötelességük volt feljelentést tenni a fiatal hekker ellen, de felmerül a kérdés, vajon nem látták-e, hogy jófejségből figyelmeztette őket, és mi várhat rá, ha feljelentik? Tényi szerint a fiatal hekker közérdekű bejelentést tett, és egy 2012-ben elfogadott törvény szerint, aki a közérdekű bejelentés miatt a bejelentővel szemben hátrányos intézkedést tesz, szabálysértést követ el. Ugyancsak feljelentést tett az Önkéntes Kiberjogászok Szervezete is, a BKK és a T-Systems ellen személyes adattal való visszaélés alapos gyanúja miatt.

Egy másik magánszemély, Maus Róbert az ORFK-nál tett feljelentést, megemlítve egy sor olyan dolgot, mint rossz minőségű termék forgalmazása, fogyasztók megtévesztése, hűtlen kezelés (a képre kattintva nagyobb méretben is eléri a dokumentumot):

Közzétette: Maus Róbert – 2017. július 21.

A 18 éves fiú a feljelentés visszavonását kéri

A BKK rendszerét kijátszó, magát etikus hekkernek valló 18 éves srác, látva sokak kiállását, közleményt is kiadott. – Én egy 18 éves, most érettségiző, átlagos gyerek vagyok. Talán ami az átlagostól eltér, az annyi, hogy bíztam abban, én is segíthetek egy hiba megoldásában. A bérletet nem használtam fel, még csak nem is Budapest közelében élek, soha nem is utaztam a BKK egyik járatán sem. A célom csupán annyi volt, hogy jelezzem a BKK-nak a hibát annak érdekében, hogy megoldhassák azt és más ne használja ki. (...) A BKK-nak négy nap alatt még nem sikerült válaszolniuk számomra, ellenben a mai sajtótájékoztatójukon azt mondták, kibertámadásról van szó és feljelentést tettek. (...) Senki sem gondolhatja komolyan, hogy egy 18 éves gyerek játszott volna ki egy komoly biztonsági rendszert majd úgy akart volna bűncselekményt elkövetni, hogy arról azonnal szólt az illetékeseknek. Meggyőződésem, hogy amennyiben nem szólok a hibáról, nem jelentenek fel – írt a fiú, leszögezve, semmilyen módon nem akarta megkárosítani a társaságot és bízik abban, hogy visszavonják ellene a feljelentést.

Hétfő délutánra egyébként tüntetést szervez a tavaszi utcai tiltakozások egy részét szervező Occupy Oktogon a fiatal meghurcolása miatt. Az erről szóló Facebook-eseményt itt találják.

Az is kiderült a BKK szombati közleményéből, hogy honlapjuk nem valami hiba folytán nem elérhető szinte egyáltalán már csaknem egy napja. Azt írták:

„Folyamatos informatikai támadások és túlterheltség miatt zavar lépett fel a BKK online utastájékoztatási felületeinek működésében (BKK.hu, BKK Info webes és mobilalkalmazás). A BKK a közösségi közlekedéssel kapcsolatos információkat a BKK Info rádiós tudósításain keresztül és a BKK Facebook oldalán teszi elérhetővé, illetve a forgalmi akadályoknál és forgalmi zavaroknál a helyszíni utastájékoztatást megerősítette. A főváros közösségi közlekedésének kiszolgálása továbbra is zavartalan. A társaság mindent megtesz a helyzet mielőbbi megoldása érdekében.”

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek