<p>A heti listánkon szereplő városok metróhálózatainak hossza 3072 kilométer. Mintha a Budapest–Párizs közötti utat tennénk meg oda-vissza. A budapesti metró a 38,5 kilométerével labdába sem rúghat.</p>
Forrás: AFP
7.Tokió, Japán 310 km
A tokiói metró a világ egyik legforgalmasabbja, napi hatmillió utast szállít. Teljes hálózata 13 vonalból és 274 állomásból áll. Az első szakasza 1927-ben épült meg, bár jóval kisebb távon közlekedett, mindössze 2,2 kilométer hosszú volt.
6.Moszkva, Oroszország 333 km
A moszkvai földalatti vasúthálózatot használják évente legtöbben Európában, évente 2,5 milliárd utas utazik rajta. 12 vonalon 200 megállója van. Az 1935-ben átadott rendszer kiépítésekor két fontos szempontot tartottak szem előtt: legyen nagyszabású szocialista építmény, másrészt egy esetleges háború idején búvóhelyként is működhessen.
5.New York, Egyesült Államok 373 km
Az év minden napján, megállás nélkül üzemel. Utasforgalmát tekintve nem kiemelkedő, de évente így is több mint egymilliárd utas fordul meg a 468, rekordszámú állomásain. A 373 kilométer csak a föld alatti szakasza, felszíni folytatásával együtt több mint ezer kilométer a teljes hossza.
4.London, Egyesült Királyság 402 km
Az angolok egyszerűen csak A csőnek hívják alagút formája miatt. Valóságos történelmi darab, a világ legidősebb metrója, 1863. január 10-én nyitották meg az utasok előtt. Mára 270 megállójában évente 1,3 milliárd ember fordul meg, így a párizsi és moszkvai metróhálózat után ez a harmadik legforgalmasabb Európában.
3.Szöul, Dél-Korea 526 km
A lista bronzérmese a 19 vonalból álló szöuli metróhálózat, amit mindössze 1971-ben kezdtek építeni. Egykor a képzeletbeli dobogó legfelső fokán állt hosszával, de 2013. decemberében letaszította a trónról a sanghaji metró. Nincs ennél technikailag fejlettebb földalatti a világon, ingyenes Wi-Fi kapcsolatot biztosít az utasoknak.
2.Peking, Kína 554 km
A 18 vonalon közlekedő, 319 megállóval felépített kínai metró listánk második helyére volt elég, de ezen utaznak a legtöbben. Naponta több mint nyolcmillióan! 2014-ben érte el a csúcsot, akkor 3,4 milliárd fős forgalmat produkált. Már csak az állomások elnevezései miatt is megéri a pénzét a pekingi metró, az egyik állomást Koleratábornak nevezték el.
1.Sanghaj, Kína 588 km
2013 óta a világ leghosszabb metróhálózataként tartják számon, mindössze húsz év alatt tornázta fel magát idáig, 1993. májusában nyitották meg. Az állomásokat sanghaji falfestményekkel díszítették, tervezésekor arra is ügyeltek, hogy a föld alatti várók a felszín környezetével is harmonizáljanak. Úgy tűnik, sokáig listavezető marad a sanghaji rendszer, ugyanis három év múlva már 887 kilométeresre akarják bővíteni.