Aktuális

Egy nagy medvének sok hely kell

Bors

Létrehozva: 2017.12.10.

A Skoda az elmúlt évtizedben mondhatjuk, hogy minden kategóriában, ahol megjelent, hadat üzent a konkurenseknek. Így volt ez a Fabiával, az Octaviával, és a zászlóshajójukkal, a SuperB-vel is. Most egy új szegmensben, a nagyméretű szabadidőautók között hívja ki a Skoda a versenytársakat a Kodiaq-kal.

Az első találkozás a Kodiaq-kal meghatározó. Hatalmas méretek minden dimenzióban. A 4,7 méteres hossz, a nagy tengelytáv a Skoda minden kategóriájában jellemző hatalmas utasteret feltételezi már első ránézésre is, és feltárva az ajtókat valóban nem kell csalódnia senkinek. A vezetőnek beállított ülés mögött táncparkettnyi hely áll a második sorban utazók részére, ami sajnos a harmadik sorban utazóknak már persze nem áll rendelkezésére.

A Skodáról mindenki azt tartja, hogy a Volkswagen és az Audi kissé lebutított változatai, ami egyrészről igaz, másrészt viszont már a Skoda is olyan minőséget hoz például ebben a Kodiaqban, hogy ennél azt is mondhatjuk, nincs is többre szükség. Gondosan megtervezett az utastér, Skodához méltón tele van apró ügyes megoldásokkal, elég csak az ajtónyitáskor az ajtószegély elé kiforduló ütközésvédőre gondolni, de a kárpitban végigfutó fénycsík már jelzi, az egyszerűség nem jelenti egyben a puritánságot, az olcsójánosos megoldásokat.

Hiszen ebbe az autóba is rendelhető távolságtartós adaptív tempomat, holttérfigyelő rendszer, automatikus távolságifény-szabályzó, mely 60 km/óra felett sötétedés esetén automatikusan kapcsolja a távolsági fényt, de egy speciális kamera, ha szembejövő forgalmat észlel, ki is kapcsolja időben. Mindehhez párosul az a technikai háttér, melyet a Volkswagen csoport biztosíthat a Skodának, hiszen a virtuális raktárból a Kodiaqba tervezett és be­épített részegységek nagyban megegyeznek a nagy testvérekben megtalálható motorokkal és erőátviteli rendszerekkel, mint azt a korábbi modelleknél is megszokhattuk már.

A félautomata DSG váltó a tesztautóban is ugyanolyan pontosan működik, mint egy Passatban, a dízelmotor hasonlóan egyenletesen teszi dolgát, mint a méretében hasonló Q5-ben talán az utastér szigetelése egy fokkal gyengébb, de ez szinte észrevehetetlen. A 150 lóerős dízelmotor gondolkodás nélkül mozgatja a méretes karosszériát, ugyanakkor a Ko­diaq belépő modelljébe egy mindössze 1,4 literes 125 lóerős benzines motort szerelnek, melyhez sem automata váltó, sem összkerékhajtás nem is rendelhető, viszont a 7,14 milliós árával többek számára teszi elérhetővé a modellt.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek