Az Opel immár négy éve hódít a kompakt szabadidő-autók kategóriájában utakra eresztett Mokkával, amellyel elsősorban a hölgyek szívét szerette volna megdobogtatni a német gyár. Az új verzió jelentős ráncfelvarráson esett át, ez a modell ugyanakkor már kicsit férfiasabb, komolyabb külsőt kapott, az Opel nem titkoltan a férfi sofőröket szeretné megcélozni vele. Az X betűvel megtoldott Mokkán főleg az orr-rész kialakításánál változtattak, megkapta az Opel legmodernebb lámparendszerét, ugyancsak szemrevaló a lökhárító és a hűtőmaszk együttese, ugyanakkor az autó oldalán nem változtattak.
Kényelmes utastér
Persze az utasteret is komoly átalakításoknak vetették alá a tervezők. A csövekbe helyezett műszereket felváltotta a klasszikusnak számító, egységes műszerfal, amelybe finomabban integrálták a központi kijelzőpanelt, amelynél néhány feleslegesnek bizonyult kapcsolót is megszüntettek.
A Mokka X egyik aduja az utastér kényelme. Egyrészt az első üléseket kérni lehet a hátnak egészséges, ergonomikus kialakítással, másrészt a hátsó sorban is kényelmesen férnek el az utasok. Talán a magasra emelt karosszéria miatt keményített futómű okozhat némi kellemetlenséget a rossz minőségű utakon, az utasok a legkisebb úthibákat is megérzik, amikor az autó megpattan.
Légies vezethetőség
A Mokka X vezetése könnyed, már-már légies, ugyanakkor a zárt karosszériaforma, a szűk ablak miatt a hátrafelé kilátás erősen behatárolt. Emiatt kifejezetten jó és hasznos opció a manőverezéseknél a tolatókamerára bízni magunkat. A vezető dolgát számtalan elektronikai eszköz könnyíti meg: a sávtartó asszisztens (melynek lényege, hogy a jármű kamerája felismeri, ha a sávunkból éppen kifelé tartunk), utcai táblaleolvasó, a könnyû beállásban segítô parkoló funkció és a persze kamera. Némelyiket ezek közül gyakorlott vezetőknek is nehéz megszokni, a tolatáskor lebillenő külső tükrök például megnehezítik a tolatást.
5,1 milliótól kapható
Tesztautónkat kisebb dízelmotor hajtotta, mely a maga 110 lóerejével és nagy nyomatékával teljesen elegendő a 4,2 méteres autó mozgatásához. Persze kilövésszerű, gyors előzéseket ne várjunk a Mokka X-tôl, cserébe viszont kedvező, épp csak 5 litert meghaladó fogyasztással kényeztet az 1,6 literes dízel.
A benzines változat kezdőára 5,1 millió forint, míg a dízelt csak eggyel magasabb felszereltségtől lehet megvásárolni, 6,6 millióért.