A vásárlók szeretik azt érezni, hogy a bolt elhagyása után jól jártak, amit az üzletek ki is használnak. Főleg az ünnepek előtt különféle hűségkártyákkal, kuponokkal csábítanak az üzletekbe, hogy ha látszólag nem is, de mégis több pénzt hagyjunk ott, mint szeretnénk.
Forrás: Móricz István
A magyarok örülnek a legjobban
A Nielsen kutatása szerint a magyar vásárlók többsége megörül a kuponos vagy pontgyűjtéses lehetőségeknek. Szívesen használják ki, viszont nem számolják, hogy így mennyi pénzt költenek el. Itthon a vásárlók könnyen beleesnek abba a hibába, hogy azt is megveszik a kuponok miatt, amire igazából nincs is szükségük. Ezzel szemben például a hollandok tudatosan használják fel a kedvezményeket, és csak olyan termékekre vásárolják le a pontokat, amelyekre alapvetően szükségük van.
Ismerik a szokásainkat
Egyes áruházak úgy alakították ki a hűségkártyát, hogy azon keresztül meg tudják figyelni, hogy miből mennyit és hol vásárolunk. Ezáltal már külön személyre szabott akciókat tudnak küldeni postai úton, amely még több vásárlásra biztatja az embereket.
Jutalmat adnak az üzletek
A boltok úgy jutalmazzák meg a rendszeres vásárlást, hogy különféle pontokat gyűjthetünk az áruház hűségkártyájára, amely után ajándékot, vagy vásárlási kedvezményt adnak. Ezek az akciók nemcsak nekünk kedveznek, hanem az üzletláncoknak is, ugyanis a pontok még több vásárlásra ösztönzik a vevőket, emellett az emberek szívesebben mennek vissza a boltba, ha tudják, hogy kedvezményre számíthatnak.
Csábító ajánlatok
Főleg az idősebb nőknél fordul elő, hogy ha akciós kupont látnak, akkor rögtön vásárolni indulnak, amely az üzletek szempontjából jó, azonban bármennyire is pénztárcabarátnak tűnik, nem minden esetben az. A boltoknak pontosan az a célja, hogy úgy érezzük, hiába adtunk ki sok pénzt, mégis a zsebünkben maradt a kuponok összege, azonban ha jobban utánaszámolunk annak, hogy ezek nélkül mennyit költöttünk volna, már nem is tűnik annyira barátinak.
Becsapós kedvezmények
Minden esetben olvassuk el az apró betűs részt, mivel sok esetben már csak a kasszánál derül ki, hogy nem megfelelő a termék mennyisége, vagy csak két darab vásárlása esetén érvényes a kupon. Ezen kívül a dátumot is fontos minden esetben leellenőrizni, mivel általában a kuponok csak rövid ideig érvényesek, így könnyen beleeshetünk abba a csapdába, hogy csak a pénztárnál derül ki, hogy a kedvezmény már lejárt, ezért nem élhetünk vele. A legtöbb vásárló ennek ellenére is inkább kifizeti és hazaviszi a számára szükségtelen árut. Nemcsak a kuponok apró betűit, hanem a polcokon kihelyezett akciós címkéket is alaposan olvassuk el!
Legyünk tudatosak!
Fontos, hogy minden bevásárlásra céltudatosan induljunk el. Ha olyan áru is van a bevásárlólistán, amelyre kuponunk is van, akkor azt nyugodtan váltsuk be, azonban csak azért ne emeljünk le a polcról terméket, mert száz forinttal olcsóbb, ha nincs is rá szükségünk, főleg akkor, ha a kedvezmény több termék vásárlása esetén érvényes. Emellett jó megoldás lehet az is, ha a sorok között sétálva összeszámoljuk, hogy mennyit fizetünk a legszükségesebbekért, és mennyit, ha a kuponokon szereplő termékeket is megvesszük.