A Toyota Land Cruiser egy ikon. Egy legendás terepjáró, mely napjaink szabadidőautó és hobbi dzsipjei között egy valóban úttalan utakra tervezett jármű. Számtalanszor bizonyított már a legzordabb körülményekben is, ami persze nem minden sofôrnek egyformán előny.
Hatvanéves pályafutása alatt a Toyota extrém terepes modellje, a Land Cruiser a divatirányzatoknak megfelelően sokat változott az elmúlt évtizedekben. Egy paraméterén viszont nem voltak hajlandók változtatni a japán mérnökök: ez pedig a terepjáró készség.
Még nagyobb lett
Amellett, hogy az autó egyébként is gigantikus méretekkel bír, tovább növelték a kocsi hosszát és magasságát, jól ismert arculatát adó elemein is alakítottak. A hűtőmaszk függőleges rácsozását módosították, a fényszórókat a Toyota egységes dizájnjának megfelelően, beolvasztották a karosszéria vonalaiba. Az első és hátsó lökhárító sem maradhatott változtatás nélkül, és egy ráncfelvarrásnál szinte kötelező jellegű hátsólámpa-módosítás sem maradhatott el.
Lassan melegszik
Az utastér módosításai is feltűnőek. A műszerfal középső részét alaposan megváltoztatták, átgondoltabb, kulturáltabb az összhatás. Nagyméretű, érintőpaneles kijelzőt kapott, amelyről az autó fő funkcióit programozhatjuk. Szerencsére a fűtési rendszert nem számítástechnika vezéreli, klasszikus, megszokott gombokkal lehet szabályozni a hideg időben kissé nehezen induló utastér temperálást.
Száguldásra nem jó
A Land Cruiser Európában kizárólag a 2,7 literes, 177 lóerős motorral kapható, az automa-ta és a kézi egység is hat sebességet biztosít.
Nem városi szabadidőautóról van szó, ami a vezetésénél erősen érződik. A robusztus, jóval két tonna feletti autó mozgása megfontolt, a 177 lóerő nem teszi repülővé a piros lámpánál, cserébe a legrosszabb utakon is elviszi vezetőjét. Az autónak ezért kissé teherautós jellege van, amelyet az utasok is éreznek, bár a tesztautóban a futóművet feszesre, és egész puha, ringatózó rugózásúra is lehetett állítani.
A japánok megkérik a Land Cruiser árát: a háromajtós változat 12 millió forint, míg az ötajtós már 14,3 millió forintról indul. A tesztautó teljes felszereltségében sajnos már a 20 milliós határ felett van.