<p>Öt generáción át a kisautók vezető modelljének számított aVolkswagen Polo, de az elmúlt évtized jelentős konkurenciát hozott a cégnek. Erre most válaszul a típus új, hatodik darabját küldték.</p>
Az új Polo először is látványos méretváltozáson esett át. Több mint négyméteres (405 centiméteres) hosszával az alsó középkategória határait közelíti, de a tengelytávot is csaknem tíz centivel növelték meg az új padlólemezzel, mely az utastér kényelmében, elsősorban a hátsó ülések előtti lábtér növekedésében jelentkezik. Külső vonalaiban a Volkswagen ismét nem vállalta fel a forradalmi váltást, de ezt már a Golf generációinál is megszokhattuk. A kipróbált vonalakon persze finomítanak minden új modellnél, de az új Polo gyakorlatilag észrevétlenül simul bele az elődökkel kijelölt dizájnútba. Szinte senkinek nem tűnik fel az utcán, hogy ez az új Polo.
Az utastér is a megszokott, Volkswagenre jellemző formavilágot hozza, mely minőségében azért továbbra is a kategória élmezőnyébe tartozik. A műszerfal a kor elvárásainak megfelelően egy méretes kijelzőt kapott, mely képes kommunikálni okostelefonokkal is. A belső teret a teljes letisztultság jellemzi. Az apró részletek kimunkáltsága, a németes precizitás még inkább szembetűnik, ha a konkurens típusokat is szemügyre vesszük, a szépen lekerekített formákban, a pontos illesztésekben és a kellemes tapintású anyagokban. Műszerfalat tizenhárom árnyalat közül választhat a vásárló, teljesen személyre szabható a megjelenése.
Tesztautónk a legmagasabb, Beats felszereltségi szintű volt, mely a hangrendszer minőségével is kitűnik társai közül. A Polo Beatsben egy 300 wattos hangrendszer árasztja a zenét egy nyolccsatornás digitális erősítőn és hat hangszórón keresztül, melyet egy mélynyomó is megdob a tökéletes hangzás élményéért.
A Polo szinte minden, a nagyobb kategóriákból ismert vezetéstámogató rendszert hadrendbe állított az extrái között: holttérfigyelés, ütközésveszély-jelző rendszer, fáradtságérzékelő, a tolatáskor aktiválódó, szükség esetén automatikusan fékező forgalomfigyelő rendszer. Ütközésveszély esetén az ablakok és a tolótető is bezáródik, az autó radarrendszere automatikus fékezéssel megelőzi a ráfutásos baleseteket, de a kocsi elé került gyalogost is érzékeli. Mindezek némi felárért kérhetők.
A Polo hazai kínálatában csupán benzines motorokat találhatunk. A tesztautó háromhengeres turbómotorja agilis, a maga 95 lóerejével lendületesen viszi a járgányt, miközben barátságos, hat liter körüli fogyasztást produkál. Az alacsony fordulaton előtörő hanghatást nehezen szokja meg az ember, a kerregés mindvégig zavaró marad. Az új Volkswagen Polóhoz ötmillió forintért lehet hozzájutni.