Egy eldugott Csongrád megyei kis tanyán neveli mangalicáit Dunszt Zsolt. Innen, Sándorfalváról vándorolnak húsai a legnevesebb nagyvárosi éttermekbe, vásárcsarnokokba, ismert séfek konyhájába. Több szegedi konyhafőnök tőle kap pástétomot, préselt mangalicanyelvet, vargányás, paprikás grillkolbászt. Egy budapesti luxushotel és Segal Viktor séf is tőle vásárol. Az igazi csúcs, hogy termékeit a patinás londoni luxusáruház, a Harrods is árulja. Ennek ellenére azt mondja, veszteséges.
"Itt, a tanyán kecskével kezdtünk el foglalkozni. Egy időben volt száz kecském, de eladtam őket, mert nem találtam embert, aki foglalkozott volna velük. Így jutottam el a sertésekig. Az állatot másutt vágják, de folyamatosan itt dolgozom a mangalicákkal a családom segítségével" – avatta be az aranykalászos gazda a Délmagyarországot. Zsolt szerint a mangalicát rengetegen szeretik, ám üzletileg mégis veszteséges ő és üzlettársa számára.
A mangalica egy jól hangzó márka lett a világban. Mindenki keresi, már a legnagyobbak is lecsaptak rá. "Mi kisebbek vagyunk, piacot találni sem egyszerű. Tőlünk háromezerért veszik meg a mangalicakolbászt és -szalámit, aztán hatezerért adják tovább. Ez az akadálya, hogy többen rászokjanak az őshonos fajtára" – magyarázta Zsolt.