Jogerősen – bizonyítottság hiányában – felmentette a Kecskeméti Törvényszék azt a három vádlottat, akiket a 2007. augusztus 2-i bugacpusztai repülőgép szerencsétlenséggel összefüggésben vádolt meg az ügyészség. A halálrepülő ügyének végére több mint tíz évvel a kettős tragédia után került pont.
A Kecskeméti Járásbíróság előtt foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt állt V. András, S. Sándor tervező főmérnök és P. János, akik a vádirat szerint „nem megfelelő módon szereltek össze” egy Corvus Corone MKII-est, ami 2007. augusztus 2-án az esti órákban lezuhant.
A pilótája, Őri Ferenc, és az utas George Tatar az életét vesztette: a beszámolók szerint a repülő már a nagy magasságban a darabjaira esett, és zuhanás közben a két utasát is több részbe vágta. Azt azonban, hogy a pilóta, vagy a nem megfelelően megépített repülőgép hibája miatt zuhantak le, a nyomozás nem tudta kideríteni. A Kecskeméti Járásbíróság első fokon felmentette a vádlottakat, majd a törvényszék másodfokon új eljárásra kötelezte az első fokú bíróságot.
Az ügyészség a vádiratban nem azt rótta a vádlottak terhére, hogy a baleset a repülőgép tervezése és gyártása során elkövetett szakmai szabályszegések miatt következett be, hanem azt, hogy négy olyan szabályszegés történt, ami önmagában hordozta a repülőgép nem várt meghibásodásának, illetve szétesésének veszélyét, lehetőségét. Ezeket a vádhatóság a repülés biztonságára veszélyt jelentő tényezőként értékelte (a baleset tényleges okát ugyanis nem lehetett megállapítani) - olvasható a Kecskeméti Törvényszék Sajtóosztályának közleményében.
Az ítélet ellen az ügyészség jelentett be fellebbezést a vádlottak bűnösségének megállapítása érdekében. A másodfokon eljáró Kecskeméti Törvényszék további bizonyítást folytatott, melynek során a járásbíróság ítéletének indokolását több ponton is kiegészítette. Megállapította, hogy a repülőgép tervezése és gyártása során alkalmazott ragasztóanyag alkalmas volt a szerkezeti egységek rögzítésére, az üzemanyagtartályban kialakított lötyögésgátló és szűrőrendszer és az ezzel kapcsolatosan előírt karbantartás szintén megfelelő volt. Ami a ragasztás minőségét illeti, ebben a vonatkozásban azt rögzítette, hogy kétséget kizáróan nem állapítható meg a vádlottak szabályszegése, tekintettel a repülőgépet a baleset során ért erőbehatás nagyságára.