Forrás: AFP
Ötmillió-hatszázezer forintért használt, de hatástalanított 1980-as évjáratú MiG–21-et kínálnak eladásra egy használt autókereskedésnél. Bár gurulóképes, de felszállni és lőni nem lehet vele.
– Azon kívül sok mindenre jó. Például be lehet tenni egy kertbe, fel lehet húzni egy emelvényre, vagy el lehet vinni kiállításra – mondta érdeklődésünkre az eladó. A fegyverzetét törvény szerint hatástalanították, ezt a Honvédelmi Minisztérium szakemberei ellenőrizték, és semmilyen pirotechnikai anyag sincs a gépben. A hajtóművét vagy kiöntik betonnal, vagy teljesen kiszerelik. Lejárt üzemidős műszerek vannak benne, amit kívánságra szintén kiszerelnek, mint ahogy a katapultülést is. Ha a szárnyakat leveszik, felfér egy autószállító kamionra, és bárki megvásárolhatja.
– Van egy vendéglős, aki az éttermének az udvarán szeretné egy oszlopra felállítani. Neki az a jó, ha a gép belül teljesen üres, mert úgy könnyebb „karóba húzni”, hogy az ég felé nézhessen. Azt gondolom, hogy jobb megmenteni így egy gépet, mint a kohóba küldeni. Nehogy abban gondolkodjon valaki, hogy idejön és hazarepül vele. Pár napja megy csak a hirdetés, de az emberek fantáziája végtelen hülyeségeket képes összehordani – mondta a Borsnak az eladó. Zsámboki Tibor, a Dongó Repülés-Hagyományőrző Alapítvány vezetője szerint, ha erre van valakinek pénze, akkor kerti dísznek jó, de az alapítvány nem venné meg. A kecskeméti körforgalomba került MiG–21 emlékműnek csak a szerkezeti munkája 12 millióba került.
8 perc alatt 2800 liter
A gép sebessége a hangsebesség több mint kétszerese volt, és 20 kilométer magasba is emelkedett. Ha nagyon odaléptek, 8–10 perc alatt kiürítette a 2800 literes belső üzemanyagtartályt, de a plusz 1800 literes póttartályt is feltöltve másfél órát is repülhetett kényelmesen.