<p>Interneten vásárolt és panasza van? A bírósági eljárásnál jobb megoldást mondunk!</p>
Forrás: Thinkstock
Egy miskolci asszony sírva telefonált szerkesztőségünkbe, hogy elmesélje történetét. G. Lászlóné Aranka még karácsonyra rendelt összekuporgatott pénzéből egy mobiltelefont a lányának. Idáig reménykedett, talán csoda történik, de persze a csomag nem érkezett meg karácsonyra, és már március van.
Tudatosítania kellett magában, őt bizony átverték! Fogalma sincs, mit tegyen, kihez forduljon, ezért hívott bennünket. Rengeteg ilyen jellegű panaszt hall az ember nap mint nap, ezért a Bors felhívja a figyelmet: van megoldás, megvan hova forduljon!
Nemzetközileg segítenek
Balra a zöld buborékban található linken azonnal, saját anyanyelvén töltheti ki a panasztételi űrlapot és rendezheti az ügyet az Európai Unió által létrehozott online vitarendezési oldalon.
Ennek előnye és célja, hogy a lassú és költséges bírósági eljárások helyett alternatív módszerekkel – hazánkban a Budapesti Békéltető Testület segítségével – álljanak a felek rendelkezésére.
Vagyis ez a Testület döntheti el például a határon átnyúló online fogyasztóvédelmi vitákat. A pénzügyi tárgyú vitákkal pedig a Pénzügyi Békéltető Testület foglalkozik.
Nem baj, ha nem beszélünk nyelveket
További előnye az oldalnak, hogy a felhasználók a teljes vitarendezési eljárást online bonyolíthatják. A weboldal többnyelvű; fordítói szolgáltatás révén segíti a különböző európai országokból származó feleket érintő viták rendezését. Ráadásul díjmentesen elérhető az EU 23 hivatalos nyelvén.
Amennyiben probléma merült fel az internetről rendelt termékkel vagy szolgáltatással, keresse fel ezt a weboldalt:
https://webgate.ec.europa.eu/odr
A portál csak akkor használható, ha ön az EU-ban, Norvégia, Izland, Liechtensteinben él, és a kereskedő székhelye is ezekben az országokban található. Egyes országokban a kereskedők is igénybe vehetik ezt az oldalt arra, hogy panaszt tegyenek a fogyasztókkal szemben valamilyen általuk értékesített termék vagy szolgáltatás kapcsán.
Milyen ügyben írhatunk panaszt?
Bármilyen interneten vásárolt dologgal kapcsolatban. Legyen az akár a légi járat törlésével, késésével kapcsolatos, vagy termékkel, mint például ruha, televízió, vagy cipő – mindenben segítenek.
1. Ha ön kitöltötte az online panasztételi űrlapot, benyújtotta ezen a portálon, a másik fél megkapja a panaszt.
2. Kiválasztják a vitarendezési testületet. Erre harminc nap áll rendelkezésre.
3. Ezután a rendszer automatikusan elküldi a panaszt az illetékesnek.
4. Megkezdődik a panaszkezelés és az ügy lefolytatása. A testület fel fogja venni önnel a kapcsolatot, ha további információkra van szüksége. Az eljárás rendszerint kilencven napig tart.