<p>A Honda Jazz harmadik generációs modellje nem új a piacon, három éve jelent meg a kereskedésekben a kategóriájához képest hatalmas belső térrel megáldott kisautó. Ám a japánok nem ülnek a babérjaikon: idén asok apró változtatás mellett egy új motorral is meglepték a márka iránt érdeklődőket.</p>
Vajon mit tud a Jazz, amit a konkurens modellek kevésbé? Először is lássuk a formatervet! Elég csak ránézni az aktuális változatra, és rögtön igazoltnak láthatjuk az állítást: csak mert kicsi, nem kell unalmasnak lennie. A Honda tervezői az elmúlt évtizedben bátran kezelték a tervezőasztalon a „ceruzát”, hiszen az ufószerű Civic megjelenése felért egy iparági forradalommal, és ez a lendület – bár kicsit visszafogottabb formában – a Jazznél is kitart.
Bátrak, néha talán kissé tolakodóak a Jazz olykor éles, olykor finom vonalai, összképében mégis egy fiatalos, sportos autót kapunk, amely a tapasztalatok szerint minden korosztálynak bejön. Ehhez persze a megnyerő külső mellett hozzájárul az inkább praktikusnak, mintsem szépnek mondható utastér, amely olyan tágas, mint egy bálterem. Szinte elképzelhetetlen, hogy a tervezők miként tudták úgy alakítani az alig négyméteres autó utasterét, hogy egy jól megtermett sofőr mögött még egy középkategóriás autóknál is tekintélyesnek számító méretű lábtér keletkezzen, ezzel fokozva az utasok utazási komfortját.
A tapasztalatok szerint a tulajdonosok gyakran használják autójukat pakolásra is. Ebben nagy segítséget jelent a Magic Seat ülésrendszer, melynek egyrészt az ülőlapja felhajtható, így az első és hátsó üléstámlák közt méretes rakodótér egészítheti ki az egyébként sem kicsi, 384 literes csomagteret.
Ha még több helyre van szükség, akkor a hátsó üléssor osztottan is lecsukható, ezzel pedig egy síkpadlós furgonná alakul a Jazz. A kicsit unalmasra sikeredett műszerfal közepét természetesen már ebben az autóban is egy nagy méretű érintőképernyő uralja, amelyről az autó számos funkcióját lehet állítgatni, a rádiótól a sávtartó asszisztensig bezárólag, de szerencsére a szellőztetés és fűtés vezérlését megtartották a klasszikus forgókapcsolós panelen. Apró negatívum, hogy a médiaberendezés hangereje csak érintőkapcsolók segítségével szabályozható, mely egyrészt nem áll kézre, másrészt elég körülményes is.
Méretek (H/Sz/M): 4051/1694/1525 mm
Csomagtér: 354/884/1314 l
Tömeg: 1104 kg
Lökettérfogat: 1498 cm3
Emissziós besorolás: Euro6
Teljesítmény: 130 LE
Fogyasztás (l/100 km) Város: 7,2, országúti: 5,1, vegyes: 5,9
Tesztautónkat a legújabb, 1,5 literes, 130 lóerős, benzines motor hajtotta, amely a gyáriak szerint a vásárlóközönség egyik kívánsága volt. Az erőteljes, és nyomatékban sem szegény erőforrás valóban lendületet ad a kicsinyke autónak, pont akkorát, hogy még nem érezzük feleslegesen túldimenzionáltnak a motorháztető alá szorított lóerőket. Normál használatban a Jazz a csendes futás mellett kellemes fogyasztással is megajándékozza vezetőjét, vegyes használatban hatliternyi üzemanyaggal is megelégszik.