Hosszú évek után mintha megtalálta volna saját útját legfrissebb Ibiza modelljével a Seat. A kisvárosi járgány főleg a fiatalokat szólítja meg, de takarékos fogyasztása és kedvező ára igen csábító.
A Volkswagen-csoport hányatott sorsú márkáját ismerők jól tudják, hogy a Seat szinte minden modellje különbözik. Mintha folytonos útkeresésben lennének az autóval. Sok éve még a sportosságot hangsúlyozták minden típusnál, majd ebből visszatáncolva a családokat próbálták megszólítani és nekik tetsző autókat gyártani. Az új Ibizával azonban ismét új utakat kerestek, immár a fiatalok állnak a fókuszban, a lendület és a sportosság.
Kényelmes utastér
A Volkswagen Polo kistestvérének is számító Ibiza szemrevaló példány. A konszern által használt éles vonalak határozzák meg az autó sziluettjét, az összképből így nem lóg ki a laposra vágott, háromszög alakú fényszóró sem. Az igazi értékek az Ibizánál mégis a ruha alatt vannak. Egyrészt az elődmodellhez képest kilenc centivel lett szélesebb az új Ibiza, mely ebben a kategóriában hatalmas változás, de hasonló hosszabbításon esett át a tengelytáv is, melynek igazán a hátsó ülésen utazók örülhetnek. Annak ellenére, hogy a karosszéria hossza nem változott, a csomagtér a kategória átlaga feletti űrtartalmat – 355 liter – biztosít.
Takarékos fogyasztás
Az utastérben nincsenek igazi meglepetések, a műanyagok minőségiek, de kopogósak, mint a kategóriában szinte minden autón. A vezető üléspozíciója a széles skálán állítható kormánynak is köszönhetően ideális, már az első méterek után otthon érzi magát vezető és utasa is. A tesztautót a konszern háromhengeres, 1 literes turbómotorjával szerelték fel, mely a maga 95 lóerejével ideális választás, városban, de országúti forgalomban is remekül megállja a helyét, miközben fogyasztása hat liter körül marad. A háromhengeres motor fülnek nem való kerregése és vibrációja az, amit nem lehet megszokni, de az új Ibiza a konkurensekkel szemben is jócskán megállja a helyét.
3,4 milliótól vihető
Az alapmodellnek számító Ibiza Reference, és a magasabb Style felszereltség is rendelkezik egy speciális Plus változattal, ami további extrákkal is olcsóbb a sima modellnél. A Reference típusoknál a könnyűfém kerekek, a fáradtságérzékelő, a ködlámpa érdemel említést, de a Style Plus téli csomagot ülésfűtéssel és fűtött szélvédőmosóval, első-hátsó parkradarokkal kínálják 423 ezer forinttal olcsóbban. Így jelenleg a Reference Plus az alap háromhengeres, 75 lóerős motorjával a legjobb vétel ezek közül, már 3,48 millió forintért kapható, ami a piaci viszonyokhoz és felszereltségéhez mérten mutatós ajánlat.