A biztonsági szolgálat és a BKV-sok felelősségét kezdték firtatni a graffitisek által foglyul ejtett metrókocsi ügyében, az összejátszásra azonban semmilyen bizonyíték nincs.
Komoly belső segítség nélkül aligha tudta volna megoldani a tizenkilenc fős banda, hogy a befutó szerelvényt leállítsák, összefirkálják, majd gond nélkül elhagyják a helyszínt – állítják közlekedési szakemberek. A pár perces akció kulcsmomentuma az volt, amikor a metró elhagyta a Lehel teret, ahol egész nap állt, a csoportnak tudnia kellett, mikor indul, hogy majd a Pöttyös utcai megállóban lecsaphassanak rá.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint ehhez nem egy BKV-s dolgozó segítségére volt szükség, ennyi belső segítség – találgatott a VEKE – sok pénzbe is kerülhetett. Ráadásul csak egyiküket fogták el, a többiek a szellőzőkön keresztül meglógtak. A Metróért Egyesület nem osztja a VEKE nézeteit, szerintük együttműködésre utaló jel, bizonyíték nincs.
– A támadáshoz szükséges információkat belső segítség nélkül is megszerezhették. A szerelvény parkolóhelye tudható volt, a járművek kiadásának időpontja pedig szabadon elérhető. De a Lehel téren várakozó társuk is leadhatta a drótot – magyarázza Bíró Endre, a szervezet elnöke, akinek négy évtizedes munkássága során többször meggyűlt a baja a graffitisekkel.
Az ellentmondások miatt a BKV-t is kerestük, ám részleteket csak a rendőrségi vizsgálat után ígértek. A rendőrség most egy új személyt is azonosított, a 35 éves T. Viktor ellen elfogatóparancsot adtak ki. A banda tagjai – akik között több külföldi is volt – alapesetben akár három év börtönt is kaphatnak közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény miatt. A metrótámadás egyik elkövetője a Borsnak azt mondta, a céljuk az volt, hogy elbúcsúzzanak az utolsó olyan szerelvénytől, amit még nem újítottak fel, ezért festették le.