<p>Pánik Ferihegyen - Stabil állapotban a sérült izraeli asszony.</p>
Szükségtelen volt az evakuálás? Hibázott a kapitány? Menekítés közben járt a hajtómű? A pénteki, súlyos sérüléssel járó ferihegyi tömegpánik ügyében a rendőrség is nyomoz.
A Malév egyik vontató dízel járművében eldurrant a gumicső, az olaj pedig ráfolyt a forró motorra, így váratlanul hatalmas füst keletkezett, ami a légkondicionálón beszivárgott a Tel-Avivba készülő járat fedélzetére.
Mint arról a Bors beszámolt: pánik tört ki, a pilóta pedig evakuálást rendelt el. A Boeing–737-es hátsó feléből felfújható gumicsúszdákon hagyták el a gép belsejét az utasok. Elsőként egy 39 éves izraeli állampolgárságú nő távozott, aki fejjel a betonnak csapódott. Életmentő műtétet hajtottak végre rajta, legfrissebb információink szerint sikerült stabilizálni az állapotát.
A füst tehát kívülről érkezett a gépbe, a repülőben semmilyen műszaki hiba nem keletkezett, ennek ellenére elindították a vészcsúszdákat, amelyekre egy repülési szakportál szerint nem feltétlenül volt szükség. A portál egyik kommentelője szerint a kiürítés előtt nem kapcsolták le a motorokat, így a hajtómű még ment, amikor a csúszdán elindultak az emberek. A hajtómű is lesodorhatta a nőt csúszás közben.
– Szabályosan elrendelt evakuálás alatt már nem járnak hajtóművek, mert a pilóta előtte elzárja az üzemanyagszelepeket. Ha mégis jártak a hajtóművek, akkor okozhat problémát az úgynevezett „jet blast” – mondta lapunknak egy független repülési szakértő.
Ez a pilóta felelősségét vetné fel, de egy másik forgatókönyv szerint a pánik hatására a legénység is figyelmen kívül hagyhatta a kapitányi parancsot, s maguktól kezdték meg a nem jól szervezett evakuálást.
Természetesen az alábbi felvetések tisztázására megkerestük a gépet üzemeltető Travel Service Hungaryt is.
– Jelenleg az információk és az adatok begyűjtésének a szakaszában van az ügy. Alaposan és precízen ki kell vizsgálni, hogy pontosan mi miért történt. Az eredmények későbbre várhatóak – mondta a Borsnak Farkas Attila vezérigazgató. A Repülőtéri Rendőr Igazgatóság mellett a Közlekedésbiztonsági Szervezet is vizsgálja a baleset körülményeit.