Nem csak barátoknak, bárkinek szívesen segít a „problémamegoldó ember”. Bernau Péter két év alatt negyven hivatali ügyet oldott meg sikerrel.
Forrás: Thinkstock
Fizetési felszólítások, modortalan ügyintézők vagy nem megfelelő eljárások – ezek kezelését vállalta Bernau Péter. Az egész egy személyes üggyel kezdődött, és bár ez az első levél még igencsak gorombára sikerült, de célt ért. Aztán minden alakult magától: először csak a szűk környezete ügyeit kezelte, kollégák, barátok, családtagok bízták rá lehetetlennek tűnő elintéznivalóikat.
Egy idő után Péter honlapot indított, és hirdetéseket adott fel, nem titkoltan pénzért vállalta mások problémáinak megoldását. Leggyakrabban a mobilszolgáltatókkal gyűlt meg az emberek baja, nemritkán fordult elő, hogy az elhunyt előfizetőnek nem akarták megszüntetni a szerződését, és továbbra is küldték a számlákat a hűségidőre hivatkozva. De sok embernek a bankokkal volt gondja: a hitelek törlesztése után évekkel is kezelési költségeket akartak behajtani a mit sem sejtő volt ügyfeleken. Szűk két év alatt harminc-negyven ügyet oldott meg.
– Sosem szabad visszakozni, főképp akkor, ha tudjuk, hogy igazunk van. A siker kulcsa a kitartás. Minél magasabb beosztású emberhez kell küldeni a leveleket, és ha külföldi cégről van szó, akkor a külföldi vezetőt kell megcélozni a problémával – magyarázta a Borsnak a problémamegoldó.
A sok történet közül kiemelkedik a saját fiának intézett, Milan–Juventus meccsre szóló jegy. Szinte lehetetlen feladatnak tűnt belépőt szerezni. Ám egy hirtelen ötlettől vezérelve Péter a milánói nagykövetséghez fordult. Persze keresetlen szavakkal elhajtották, de nem szeppent meg, sőt nagyon megörült. Ugyanis rögtön lehetősége volt kifogásolni az eljárás menetét a külügyminisztériumnál. Az eredmény nem is maradt el, maga a milánói nagykövet ajándékozott nekik két tiszteletjegyet a mérkőzésre.