Mint arról korábban beszámoltunk, rettenetes tragédia rázta meg Olaszországot - leszakadt ugyanis egy 200 méteres szakasz a Genova felett átívelő viaduktból, ami az A10-es autópálya része volt. A balesetben több autó a mélybe zuhant, a halálos áldozatok száma pedig folyamatosan növekszik - míg korábban 35-ről beszéltek, a legfrissebb adat szerint már 38 életet követelt a baleset.
Az Index cikke szerint a Morandi híddal már korábban is akadtak gondok: a hatvanas években tervezett hídnak ugyanis vészes túlterheléssel kellett megküzdenie - naponta 25 ezer kamion haladt át rajta! A híd már az 1967-es átadás után megsüllyedt, és 2014-ben már úgy írtak róla, hogy itt az ideje a felrobbantásának. 2016-ban pedig a genovai egyetem építőmérnöki karának professzora, Antonio Brencich azt fejtegette egy szaklapban, hogy a hídnak alapvető szerkezeti hiányosságai vannak, mivel annak idején rosszul becsülték meg a beton deformálódásából adódó mozgásokat. Szerinte egy ilyen szerkezetnek 80 évet simán ki kellene bírnia komolyabb felújítások nélkül.