Aktuális

Válasz helyett fecnit kaptak a dühös utasok

B. B. A.

Létrehozva: 2018.08.25.

Nagy bajban lehet a lengyel LOT légitársaság. Információink szerint sok repülő áll hetek óta a földön, alkatrészhiány miatt, miközben az utasok ugyanúgy tudnak helyet foglalni. A légitársaság Facebook-oldala hemzseg a panaszoktól.

Forrás: AFP

Egy panaszos már tizenegy napja mindennap kiírja a LOT közösségi oldalára, hogy nincs meg a bőröndje, de hiába. Nyaralni ment, odafelé hagyták el a holmijait – állítja az utas, aki az­óta már hazajött. Választ még nem kapott a légitársaságtól, ahogy egyébként lapunk sem. A Bors augusztus 24-én írta meg, hogy Laczkó Sándor több mint két hónapja fut a saját pénze után, miután jú­niusban New Yorkból szeretett volna Budapestre jutni. Négy órán át ültek utastársaival a kifutón várakozó repülőben, majd közölték velük, szálljanak le, mert törölték a járatot.

– Nem segített senki. A LOT panaszkezelése egyenlő a nullával. 1 óra 50 percig csörgettük az ügyfélszolgálatukat, nem vették fel a telefont. A terminálban fénymásolt cetliken osztogatták a telefonszámot, de körülbelül mindössze tizenöt papírfecnijük volt kétszáz­ötven emberre – mesélte tovább történetét a Borsnak Sándor, a Class Fm műsorvezetője. Közben az is kiderült, hogy volt olyan utas, akinek az előző napi járatát is törölték, mindenféle magyarázat nélkül, így volt olyan ember is, akit arról a gépről foglaltak át erre – ami szintén nem szállt fel.

– Először nem is árultam el nekik, hogy lefotóztam az aznapi járatok indulásait. A panaszomra annyit mondtak, hogy a rossz idő miatt törölték a járatot, és szerintük ezért nem jár kártérítés. Erre már visszaírtam, hogy megvan nálam minden adat, magyarázzák meg, hogy fordulhat elő, hogy a LOT gépén kívül több mint száz másik repülő ez alatt a négy óra alatt gond nélkül felszállt. Erre azóta sem válaszoltak – mondta még mindig bosszúsan Sándor, aki nem adja fel, addig megy, amíg nem kapja meg a neki járó kártérítést.

Az Airportal.hu a Pasazer lengyel légiközlekedési szaklapra hivatkozva még július végén írt arról, hogy a LOT egyes budapesti járatait az Air Europa járataival kénytelenek teljesíteni a Rolls-Royce Trent 1000-es hajtóművek hibái miatt, amik állítólag idő előtt elfáradtak. Az Airbus A330-200-ast egy hónapig bérlik, augusztus 4. és szeptember 3. között. 

Besokallt a személyzet

A lengyel légitársaság dolgozói szeptemberre egy nagy sztrájkot terveznek. A munkakörülményeket kifogásolják és a fizetésükkel sem elégedettek, sőt az sem tesz jót a morálnak, hogy nagy a feszültség a személyzet és a menedzsment között. A demonstráció pontos idejéről később döntenek, írja a thenews.pl.

A cikkhez tartozó vélemény ide kattintva olvasható.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek