<p>Információnk szerint a Rába Hotel valamennyi pincére felmondott a közelmúltban, ezért nem is fogad most külsős vendégeket a szálloda földszintjén működő Belga söröző. A hotel szállóvendégeit ki tudják szolgálni - beugró emberekkel.</p>
A szakács- és pincérhiány, illetve annak oka, hogy a határ túloldalán minimum a kétszeresét lehet keresni a magyar béreknek, nem új keletű. Hegykőn is bezárt már étterem szakemberhiány miatt; Győrben forgalmas élelmiszerboltra tett lakatot a tulajdonosa ugyanebből az okból. Most szintet lépett a probléma, ugyanis Győr legnagyobb szállodájában kellett vészhelyzetet orvosolni: több forrásból úgy értesültünk, hogy a közelmúltban valamennyi pincér felmondott.
De mint kiderült, a pénzkérdés csak az egyik ok volt. A szálloda földszintjén üzemelő Belga étterem és söröző ajtaján tegnap még egy kifüggesztett papírlap „zártkörű rendezvényre” hivatkozva üzente, hogy zárva vannak.
„Nincs most a la carte”, fogalmazott egy bennfentes. A hotel vendégeit ugyanakkor ki tudják szolgálni, mint névtelen forrásainktól megtudtuk, ezt úgy lehet megoldani, hogy a hotel munkatársait is beosztják felszolgálni addig, amíg a szükséges létszám nem lesz meg. Hét-nyolc embert kell találni, addig viszont tényleg mindenki felszolgál(t), ha kell(ett) - állítólag a vezető beosztásokban lévők is.
célunk, hogy magasabb színvonalra emeljük a szolgáltatásainkat és a vendégélményt. A fejlesztések részeként hamarosan új éttermi igazgató érkezik, akinek feladata a kínálat tudatos újragondolása, vonzóbbá tétele és egy elkötelezett munkatársakból álló csapat felállítása is.
Győrben most nem nehéz felszolgálóként elhelyezkedni, de egy rutinos vendéglátós azt mondja, annyira azért nem jó ajánlólevél egy ilyen után kopogtatni egy másik ajtón. Nemegyszer egyébként sikerül visszacsábítani a felmondott munkatársat, aki üzenetnek szánja a felmondását, s egy bérkompenzáció után már hajlandó elfogadni az új koncepciót, amit elsőre (ahogy ezek szerint itt is) még nem tudott. Úgy értesültünk, most is van már olyan, aki visszatért a hotelbe, de szükség van további toborzásokra.
Bánhegyi Balázs ezzel kapcsolatban elmondta:
A hazánkban tapasztalható munkaerőhiány a turizmus-vendéglátás területén kifejezetten érezteti hatását, de mindezt felismerve a Danubius Hotels Group számos intézkedést vezetett be, hogy szállodái vonzó munkahellyé váljanak. Egyre színesebb juttatási csomaggal igyekszünk vonzóvá tenni a nyitott pozíciókat, illetve hozzájárulni a meglévő munkaerő megtartásához. Bizakodók vagyunk, terveink szerint két héten belül már biztosan új csapattal folytathatjuk a mindennapokat.
Az eset apropóján megnéztük, hogy Sopronban milyen most a helyzet: azt mondták, az éttermek egy része már felismerte, hogy visszacsábítható a kolléga - akár Ausztriából is -, de ehhez meg kell őt fizetni. A jobb soproni éttermekben állítólag már lehet annyit keresni, ami közelít az osztrák bérhez. Ez nem annyi még, mint Ausztriában - főképp, hogy egy kint dolgozó nekünk azt mondta, egy gyengébb napon 50 euró (mintegy 15 ezer forint) a borravalója -; de ha az ingázással járó kiadásokat és magát a fáradságot ebből levonjuk, akár meg is érheti magyar étteremben tálcát fogni.