Érdekes statisztika látott napvilágot, amely szerint napjainkban az új autók már több mint 37 százalékából hiányzik a klasszikus kézifék.
Csak a Dacia és a Suzuki tart ki minden modelljében a két ülés közt elhelyezkedő fémkar mellett, a többi gyártó lassan átáll az elektromos változatra, amelyhez elegendő egyetlen kapcsoló, de az esetek többségében automatikusan is működik.
Számtalan előnye van az elektromos kéziféknek, például stabilabban tartja az autót állóhelyzetben, ezzel szüntetve meg azokat a baleseteket, amikor a rosszul rögzített autó egyszerűen elgurult.
Ráadásul könnyebben oldható meg a sok autós számára mumust jelentő kézifékes indulás is, miután a rendszer csak akkor enged, ha már hajtást érez, így akadályozva meg a visszagurulást. A sportos vezetők, utcai harcosok számára ugyanakkor rossz hír, hogy a kézifékes fordulók ideje ezzel lejárt.