Kiakadtak a miskolci villamosozók. Nyitott ajtóval is közlekedik a jármű, mert elromlott az elindulást gátló biztonsági rendszer, de ez életveszélyes.
Az utasoknál jobban csak a vezetők háborodtak fel: a napokban olyan utasítást kaptak cégüktôl, hogy ha nem ellenőrzik az ajtók állapotát, az hátrányos jogi következményekkel járhat. A vezetők szerint ez nem az ő feladatuk.
A helyzetet tisztázandó, a Bors a Közlekedő Tömeg elnökéhez fordult. – Ha átmeneti, mondjuk egy hétig tartó időszakról van szó, ez a felállás még elfogadható, de hosszú távon ez nem várható el a vezetőktől, az biztonságkritikus lenne – szögezte le Bella Jakab. Mint kifejtette, az emberi hiba lehetőségével a cégek gyakran előre kalkulálnak, ám teljesen eltérôen tolerálják.
– A BKV-nál például, ha a vezető meghúzza a busz oldalát, a kár körülbelül tíz százalékát kell megfizetnie. De más társaság évente csak
egy ilyen jellegű kihágást fizet – magyarázta a szakértő a Bors riporterének.
Az üggyel kapcsolatban az érintett társaság, az MKV Zrt. a Borssal azt közölte: valóban a nyitott ajtós elindulást gátló rendszer hibásodott meg, ezért kérték a vezetőket a rendszeres ellenôrzésre. A jelzőrendszerek működnek, a vezetők a műszerfalon követhetik az ajtók állapotáról, hogy a járművek biztonságosak – emelte ki a cég, amely már felvette a kapcsolatot a gyártóval a megoldás érdekében.