Aktuális

Az utángyártott alkatrészek többségétől nem kell félni

Bors

Létrehozva: 2019.01.27.

Forrás: Thinkstock (képünk illusztráció)

Sokan rajonganak a rengeteg extrával felszerelt lu­xusautóért vagy akár egy nagy márka megizmosított modelljéért, azzal azonban kevesen számolnak, hogy ezek karban­tartása, javítása alkalmanként messze meghaladhatja anyagi lehetőségüket. Amikor valami elromlik, akkor jön a szaladgálás, a minél olcsóbb alkatrész és szerelő keresése, mert bár az autóra még akadt pénz, de a javításra már nem futja. 

A gyári alkatrészek ilyenkor természetesen szóba sem jöhetnek, hiszen azok ára általában jelentősen eltér a piacon egyéb forrásból beszerezhető alkatrészekétől. 

Gyári segítség

Több autógyár manapság már segíti a tulajdonosokat, főleg az idő­sebb modellek esetében, úgy, hogy a gyári drága alkatrészek mellett kínál olcsóbb, másodmárkás cseredarabokat, amelyeknek az árai versenyképesek a piaci termékekkel. Ezek nagy előnye, hogy valóban a gyár által ellenőrzött minőségben kaphatók, igaz, a kommunikáció szerint egy kicsit gyengébbek attól, hogy olcsóbbak lehes­senek. 

Irány a bontó?

Ilyen lehetőség persze ke­vés van, így nézzünk rá az egyéb költségkímélő megoldásokra. A nagyobb értékű cseredaraboknál mindenkinek a bontott alkatrész jut először eszébe, és sok esetben va­lóban ez jelenti a megoldást.

Egy javíthatatlan motorproblémánál például egy gyári új motor akár kétmillió forint is lehet egy általános márkánál, miközben a bontóból akár száz­ezerért is kaphatunk egyet, bár ennek előéletéről, futott kilométereiről semmit nem lehet tudni.

Hasonló lehet egy váltó is, de futóműalkatrészeknél már nem ennyire egyértelmű a hely­zet. Vannak műhelyek, ame­lyek a bontott alkatrészeket megfelelően felújítva kedvező áron értékesítik, de egy eredeti állapotában hagyott futóműalkatrészt senkinek sem javasolnánk biztonsági okok miatt.

Külső beszállítóktól

Itt jön a képbe a nagyközönség által csak utángyártottként em­legetett kínálat. Pedig ennek is van két minőségi csoportja.

Az egyik az úgynevezett OEM-termékek, ahol a gyár pontos instrukciói és ellenőrzése mellett gyártanak külső beszállítók alkatrészeket, akik egyébként sok esetben megegyeznek a gyári beszállítókkal is.

Forgalomba azonban az alkatrészgyártó neve alatt kerülnek, elég csak a lengéscsillapítókra, fékekre, kuplun­gokra gondolni. A nagynevű gyártók az autógyárak beszállítói, de termékeiket megkaphatjuk közvetlenül is, olcsóbban, mint egy márkakereskedésben.

A másik csoport azon alkatrészgyártók összessége, akik valóban utángyártott termé­keket kínálnak olcsón. Ezek az alkatrészek inkább másolatok, sok paraméterükben sajnos nem is egyeznek meg a gyári eredetivel.

Jobb esetben csak egy kicsit készülnek gyengébb anyagokból, rosszabb esetben csapnivaló anyaghasználat, és rossz méretpontosság jellemzi ezeket, amelyek kihatnak az autó biztonságos üzemelte­tésére is.

Persze ezek közt is vannak remek minőségűek, hi­szen minden alkatrészgyártóra vonatkoznak minőségi előírások, mert csak ez alapján kaphatják meg a forgalmazáshoz szükséges jelöléseket. Ilyen jellegű tapasztalatokról egyébként az interneten is lehet szerezni információkat, ezzel kímélve meg magunkat a felesleges vásárlásoktól.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek