Minden évben nagy figyelem összpontosul az első tavaszi európai autókiállításra, amelyet évtizedek óta a svájci városban, Genfben rendeznek meg. Ez az év első eseménye, ahol a gyártók be tudják mutatni az előállításra kész újdonságaikat, tanulmányautóikat a szakma, és nem utolsósorban a nagyközönség előtt, ráadásul itt hirdetik ki az Év autója-cím győztesét is.
Az idei Genfi Autószalon az elektromosság és az erő jegyében telik. Szinte minden gyártó az elektromos autók témakörében igyekezett valamilyen újdonságot hozni, ezzel is mutatva, mi lesz az elkövetkező évek trendje az autózásban.
Annak ellenére, hogy szebbnél szebb tisztán elektromos autó kerül a porondokon a reflektorok fényébe, sajnálatos módon úgy tűnik, az átütő megoldás továbbra sincs meg, az elektromos autózás korlátait még mindig a hatótávolság és a tölthetőség határozza meg.
A villanyautók persze károsanyagkibocsátás-mentesek, így a fenntartható fejlődés és mobilitás kulcstényezői, de továbbra sem alkalmasak hosszú távú utazásokra, inkább csak a városi mindennapos helyváltoztatást lehet velük megoldani.
Talán szerencsés, hogy egyre több gyár száll be a fejlesztésbe, így most épp a Volkswagen csoport döntött úgy, hogy az elkövetkező években súlyos eurómilliárdokat öntenek nem csupán autóik, de az infrastruktúra fejlesztésébe is, hogy az elektromos autók megújuló energiaforrásokból nyerhessék az üzemeléshez szükséges áramot.
Az erő is fontos szerepet kapott a kiállításon, elég, ha csak a Koenigsegg legújabb Jesko modelljére gondolunk, amelynek teljesítménye eléri az 1600 lóerőt, és a tervek szerint a 480 kilométeres sebességhatárt szeretnék vele átlépni, miközben egy utcai használatra is alkalmas sportautóról beszélünk.
Persze a McLaren, a Ferrari, de számos más sportautós cég is ott van a svájci kiállításon, így az autórajongók számára érdekes lehet egy gyors látogatást megszervezni a tíz napig nyitva tartó kiállításra.
Peugeot 208
Skoda Vision IV
Seat el-Born
VW ID Buggy
Fiat Centoventi
VW T-Roc R