Eldurvult a helyzet a főváros talán legszebb útján tavaly. 2017-hez képest jóval több baleset történt a mindössze két kilométeres <br /> Andrássy úton. Az országban továbbra is a 4-es a halálút.
Forrás: MTI
Borzalmas statisztikákat produkálnak évről évre a közlekedők, és ahelyett, hogy javulna a baleseti mutató, az ellenőrzések ellenére sem halnak meg kevesebben az utakon. Így aztán Budapesten a Váci út vezeti a halálozási listát, hosszúság alapján pedig az Andrássy út a legveszélyesebb.
Kéthetente egy halott
2018-ban a Váci úton, az Üllői úton és a Pesti úton volt a legtöbb sérüléses baleset Budapesten – derül ki a KSH legfrissebb adataiból. Vagyis azokon az utakon, ahol jellemzően nagy a vidékről a fővárosba bejövő forgalom is.
Ám, ha az egy kilométer hosszra eső tavalyi balesetszámokat nézzük, egészen más lista áll össze: az elegáns Andrássy út a főváros legveszélyesebb útja. Utána a József körút, majd a Margit körút következik. Megdöbbentő, de a mindössze 2 kilométer hosszú Andrássyn 37 baleset történt, vagyis nagyjából kéthetente volt egy. A teljes fővárosi úthálózatot nézve egyébként romlottak a mutatók: 2017-ben 121, tavaly 150 olyan eset volt, ami sérüléssel járt.
Sztrádák az élbolyban
Országos viszonylatban a legfrissebb statisztikai adatok, amiket most kért ki a vezess.hu portál, egy évvel korábbiak, azaz 2017-esek. A helyzet változatlan volt: továbbra is a 4-es út az, amit fekete zászlóval lehetne végigrakni. 2017-ben nőtt is a halálos tragédiák száma a 352 kilométeres úton: 22-en hunytak el balesetben, 2016-ban csak 13-an.
A súlyos balesetek száma is emelkedett: 46-ról 55-re. Meglepő, de az országos lista elejére még két autópálya került fel, az M3-as és az M1-es, holott a sztrádákon a szembeforgalom még korláttal is el van választva. A 4-estől északra húzódó M3-as autópálya mellett a vele párhuzamosan futó 3-as főút is rengeteg baleset helyszíne.
Egyébként jelentősen több lett a halálos tragédia azon a húsz főúton és autópályán, amin a legtöbb személyi sérüléssel járó baleset volt. A 2017-es számok szerint 18 százalékkal több halálos baleset történt (133), mint 2016-ban (113).
Öv nélkül
Március közepén az egész országban ellenőrizték a rendőrök a biztonsági eszközök használatát a járművek(b)en. Lesújtó eredmények születtek annak ellenére, hogy az első dolog, ami az autóban megvédheti az utasokat, az a biztonsági öv. A rendőrök mégis 4266 alkalommal tapasztalták, hogy nem kötötték be magukat a kocsiban ülők. Túlnyomórészt – 3511 esetben – a járművezető nem kapcsolta be a biztonsági övét. Gyermekbiztonsági rendszert 79-szer nem használtak, 18-an bukósisak nélkül közlekedtek.