A tavasz beköszöntével előmerészkednek azok az autók is, amiket építőjük óvott a téltől. Az Automobil és Tuning Show vasárnap<br /> estig várja a lóerők kedvelőit.
Forrás: Dombóvári Tamás
Super Seven Pehelysúlyú erőgép
Bírja a strapát ez az egyedileg épített négykerekű: 110 lóerős. Ha nem lenne elég megdöbbentő a kinézete, akkor meg kell jegyezni, hogy ez a csúcsjárgány 520 kilót nyom, még egy Trabantnál is könnyebb! Hogy lehetséges ez? Mindent kihagytak belőle, amit csak lehet. Az ajtaja például mechanikus. Rendszáma is van, és 2,9 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres sebességet.
Mitsubishi Eclipse – Halálosan jó
Egy ilyen autó szerepelt a Halálos iramban című filmben, az elhunyt Paul Walker hajtotta. Olyan különleges ez a saját kezűleg épített száguldó erő, hogy egy van csak ezenkívül belőle egy amerikai múzeumban kiállítva. A zöld szörnyeteget nem láthatják az utakon repeszteni: a tulajdonosa nem tartja magát jó sofőrnek, ezért ritkán merészkedik ki vele az utcára.
Candy Pink Audi – Őrjítő rózsaszín
Ezt a Magyarországon gyártott, első szériából származó, 1991-ben készült autót a tulajdonosa építette át a saját elgondolása szerint. Még a levegős futóművet, és a belső teljes bőrözést is magára vállalta. Az árát nehéz megsaccolni, mert csak a speciális fényezés kerülhet akár 2,5 millió forintba. A beépített hangrendszer is legalább 5 millió forint, és ehhez jön maga az autó.
A show egyik különlegessége: a CAN-AM Ryker Rally
Ezzel a háromkerekű járművel Magyarországon csak motoros jogosítvánnyal lehet közlekedni, míg más európai országban az autós is jó hozzá. Kétszemélyes, a fogyasztása pedig négy liter körüli. Magyarországon a megengedett csúcssebessége 130 kilométer óránként. Olyan, mint egy XXII. századi űrjármű. Az ára 4 millió 300 ezer forint.
Chevrolet Corvette - A csajozógép
Igazi gyöngyszem ez az 1977-es „hófehérke”. Kétezer munkaórát ölt bele a tulajdonosa, hogy elérje mostani formáját. Két évig bütykölte a ma már 15 milliós kocsit, aminek tűzpiros belseje igencsak kihangsúlyozza a csinos modell adottságait.
VW Buggy – A kabriók királya
1968-as évjáratú menő kabrió is várja az érdeklődőket. Üvegszálas karosszériával, bogár motorral és alvázzal „áldotta” meg tervezője. Amerikából hozták be az országba, szörnyű állapotban. Ötéves munka eredményeként nyerte el ezt a formáját. A nagy sikerű Különben dühbe jövünk című filmben szerepelt egy majdnem ilyen autó. Van rendszáma, utcán is lehet vele közlekedni, esőben pedig ki kell húzni a ponyváját. Valaki ajánlott már érte 12 millió forintot, de a tulajdonos nem adta. 10–30 liter a fogyasztása, úgyhogy mélyen a zsebbe kell nyúlni egy-egy út előtt.
Videó összeállításunk a kiállításról: