Aktuális

Nem láthatják a vevők egymás panaszát

Bors

Létrehozva: 2019.03.22.

Titok lesz, hogy előttünk miket írtak a „panaszkönyvbe”. A kereskedelmi törvény módosítása alapján ugyanis titkosítanák a Vásárlók könyvét.

Romlott az akciós darált hús. Hiába van kiírva, nem is adják leértékelt áron a barkácskészletet. Az eladó olyan undok, hogy ide be nem teszem többet a lábamat! – ilyen és hasonló panaszok tömkelege olvasható általában az üzletek panaszkönyvében. Eddig bármikor belelapozhattunk, és ha éppen kedvünk tartotta, el is olvashattuk a korábbi bejegyzéseket, a beíró elérhetőségeivel együtt. Úgy tűnik, ennek vége: titkosítanák a Vásárlók könyvét. A jogszabály-módosítás az Országgyűlés előtt van.

Hitelesíteni kell

Az Európai Unió szerint nem célszerű, ha mindenki, aki kinyitja a panaszkönyvet, láthatja, hogy előtte miket írtak bele. Ezen felül a személyes adatok is könnyedén illetéktelenek kezében landolhatnak.

– Szerencsére eddig nem érkezett panasz arra, hogy valaki visszaélt volna a személyes adatokkal. Lehetséges, hogy az európai adatok tartalmaztak ilyen eseteket és ezért szeretnék ezt a módosítást bevezetni – reagált a Borsnak Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője. A panaszkönyvet minden esetben hitelesíteni kell a felügyeleti szerveknél, anélkül nem lehet kihelyezni. Általában minden oldal három lapból áll: egy példány a vevőé, hogy bizonyítani tudja, hogy beleírt a könyvbe, egy a szolgáltatóé, a harmadik marad a könyvben.

Kell az elérhetőségünk is

A Bors kollégái több szolgáltatóegységet is felkerestek, hogy belenézzenek a Vásárlók könyvébe. A legtöbb írás valamilyen panaszról szólt, pozitív észrevételt alig találtak.

– A leggyakoribb bejegyzések általában reklamációk, amiatt, hogy az akciós termék elfogyott, vagy a kiszolgáló nem volt elég kedves. Szerencsére nem kapunk sok negatív megjegyzést, maximum két-három havonta egyet – árulta el Weinberger-Lovas Ildikó a Reál Hungária Élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat vezetője.

Hol található?

Minden panaszkönyvet jól látható helyen kell elhelyezni, hogy a vásárló egy mozdulattal, kérés nélkül tudjon beleírni. Az alanynak az észrevételei mellé fel kell tüntetnie az elérhetőségeit is, mert az üzletek, éttermek, benzinkutak csak így tudnak hivatalosan is értesítést adni a probléma megoldásáról.
– Mindig minden esetben reagálunk és megoldjuk a kéréseket, észrevételeket, amiket beleírnak a panaszkönyvbe. Igyekszünk vásárlóink kedvében járni, ezért, ha valami komolyabb dologról van szó, akkor kedvezményekkel vagy akár törzsvásárlói kártyával is megajándékozzuk vevőinket – mondta el Weinberger-Lovas Ildikó.

Többen használják majd

Siklósi Máté, a CP Contact Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Kft. ügyvezetője szerint, ha nem lesznek láthatóak az adatok, még több ember „nyitja majd ki a száját”.

– Valahol az emberi méltóságot sértik meg azzal, hogy másoknak elolvassák a személyes adatait. Ezzel a módosítással mindenki biztonságban tudja majd magát és az adatait, így nyugodtan lehet használni az egyébként nagyon hasznos Vásárlók könyvét – árulta el a szakember. 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek