Aktuális

Márciusban már minden jelentős korcsoportban piacvezető a TV2 Csoport

Bors

Létrehozva: 2019.04.03.

Tizenhat év után először idén márciusban sikerült mindhárom jelentős célcsoportban (18-59, 18-49, 4+) az egész napot vizsgálva a TV2 Csoportnak megelőzni konkurensét.

Az egész napot tekintve 2019 márciusában a TV2 Csoport együttes közönségaránya magasabb volt az RTL Magyarország közönségarányánál mindhárom vizsgált célcsoportban (18-59: SHR% TV2 Cs. 23,9 / SHR% RTL Mo. 22,8; 18-49: SHR% TV2 Cs. 23,7/ SHR% RTL Mo. 22,0; 4+: SHR% TV2 Cs. 25,0 / SHR% RTL Mo. 20,4). 

Ez a fölény kizárólag a kábelcsatornákat tekintve is érzékelhető. A TV2 kábelcsatornái együttesen mind főműsoridőben, mind az egész napot tekintve magasabb közönségarányt értek el március hónapban, mint az RTL Magyarország kábelcsatornái, mindhárom vizsgált célcsoportra vonatkozóan (18-59, 18-49, 4+). 

Márciusban a TV2 kábelcsatornáinak együttes közönségaránya (SHR%) a 18-59-es célcsoportban, egész napot tekintve az eddigi legmagasabb volt (15,6%).

„Nagy büszkeség számunkra, hogy a 2016 májusában bejelentett programstratégia kevesebb, mint 3 év alatt meghozta eredményét, azaz mindhárom célcsoportban egyértelműen piacvezető lett a TV2 Csoport. Fontos kiemelni, hogy a programstratégia lényege pont az, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokból milyen arányban fordítunk napi sajátgyártásra, showműsorokra, fikciós sorozatokra, sportjogokra, meglévő kábelcsatornák működtetésére vagy éppen újak indítására és vásárolt tartalmakra. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar tévénézők többsége a TV2 Csoportot választotta” – mondta Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója. 

A február 17-én indult Moziverzum és Jocky TV a TV2 Csoport számára egyértelműen jó döntésnek bizonyult, hiszen a nézők pozitív reakciója azt mutatja, hogy valós igény van az új csatornákra. Sikerült új nézőket szerezni, amivel a TV2 Csoport kábelportfóliója tovább erősítette piaci pozícióját. A Moziverzum első teljes hónapjában maga mögé utasította konkurenseit (AMC, Paramount, Film Cafe, Film4, Sony Movie Channel, Film Mania) a teljes napot tekintve a 18-59-es célcsoportban (18-59 SHR% 1,4).

A Prime új napi rekordot döntött a 18-59-es célcsoportban (4,9% SHR, márc. 28.), a csatorna havi átlaga 2,9% (SHR, 18-59, egész nap). A Humor+ szintén új rekordot állított: a havi SHR% a 18-59-es célcsoportban az egész napot vizsgálva 0,8%. A 18-59-es célcsoportban a Prime és a Humor+ is mind egész napra vonatkozóan, mind főműsoridőben előrébb tudott kerülni 2019 februárjához képest a csatornák rangsorában. (Prime: főműsoridő: febr. 2,1 SHR%, márc. 2,5 SHR%, egész nap: febr. 2,4%, márc. 2,9%; Humor+: főműsoridő: febr. 0,4 SHR%, márc. 0,8 SHR%, egész nap: febr. 0,5 SHR%, márc. 0,8%)

A TV2 kábelportfólió nem a csatornák mennyisége okán nézettebb az RTL Magyarország kábelportfóliójánál. Ha az RTL Magyarország hét kábelcsatornáját összehasonlítjuk a TV2 hét legnézettebb kábelcsatornájával, a kábelcsoportok sorrendje nem változik. Ebben az esetben a TV2 kábelcsatornáinak közönségaránya 13,6% (SHR) lenne, míg az RTL Magyarország kábelcsatornáié marad 12,3% (18-59, március).

Ha ezt a hét-hét csatornát nézettségi sorrend szerint párba állítjuk, hét esetből hatszor a TV2 csatornái győznek (18-59, március). Szintén érzékelhető a különbség, ha megvizsgáljuk a legnézettebb csatornák listáját márciusban. A top 30-ban hét TV2-es kábeladó szerepel, viszont csak 4 RTL Magyarország kábelcsatorna.

A TV2 a teljes lakosság körében az egész napot tekintve márciusban is megtartotta piacvezető szerepét az RTL Klubbal szemben (4+ SHR% TV2 10,6 / RTL Klub 10,0). A TV2 legnézettebb műsora márciusban a Baywatch volt (márc. 3. vasárnap este 18:57-től, SHR 15,3%). Az RTL Klub a Baywatch idősávjában 9,4%-os SHR-t ért el (18-59) a Csillagok háborúja 1. – Baljós árnyak c. filmmel.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek