Újabban ismét divat lett kilopni az autókból az üzemanyagot. Valamikor a 80-90-es években volt a leginkább divat a benzint leszívni, de úgy tűnik, ha jön a nyár, és drága a nafta, előkerülnek a régi módszerek.
Zárható tanksapka, térfigyelő kamera, feljelentés – mit sem érnek az üzemanyag-tolvajokkal szemben. Hacsak nem áll garázsban a járgány, ki van téve a kisstílű tolvajoknak, akik, úgy tűnik, ismét kezdik divatba hozni ezt az évtizedes módszert. Valamikor ugyanis 30-40 évvel ezelőtt volt nagy keletje a benzin csövön történő leszívásának, és sokszor már meg sem lepődtek a tulajdonosok a porzó tartályon. Különösen a vállalati, illetve a teherszállító autókból lopták el rendszeresen a naftát, egy kis pluszbevételhez jutva ezzel.
Meglepő módon reneszánszát éli a leszívás. A Bors ugyanis úgy tudja, az elmúlt napokban több budapestinek is leapasztották az üzemanyagát. Főleg azokon a helyeken tűnnek fel a tolvajok, ahol még a lomtalanítás is nehezíti a köztéri kamerák belátását, de aki feljelentést tett, az se jutott többre.
– Nem profi munkák ezek, hanem pitiáner, kisstílű lopások. Abból is látszik, hogy az új autókból a klasszikus módszerrel, tanksapkán át már nem lehet leszívni az üzemanyagot, ezért a tartálynál vágják el a csövet. Főképp azért is, mert a központi zár részeként, ha a tanksapkát buherálják, akkor is beindul a riasztó – mondta a Borsnak Knezsik István. Az Autós Nagykoalíció elnöke szerint meg sem kell igazán lepődni mindezen, ha olyan a közbiztonság és drága a benzin, megjelennek a szarkák.
A szakértő szerint ha már nem tudunk kapun belül parkolni, akkor olyan helyet kellene keresni, ahol a köztéri kamerák is látják az autót. A legtöbben azonban azt a megoldást választják, ha már jártak hasonlóképp, hogy csak néhány liter üzemanyagot tankolnak egyszerre. Akiknek viszont el is vágják a benzincsövet, azoknak a rongálással 15–20 ezer forintos kárt is tudnak okozni.