Hétfőtől két hétre lezárják a legforgalmasabb hazai pályaudvart. Olyan karbantartásokat végeznek, amiket másként nem lehetne kivitelezni.
100 szakember dolgozik
Több mint száz szakember és számos munkagép fog szorgoskodni a budapesti Keleti pályaudvar felújításán. Hétfőtől május 26-ig nem lehet bemenni az épületbe sem, a naponta 420 ideérkező vonatot a Déli és a Nyugati pályaudvarra, valamint más, nagyobb állomásokra terelik.
A Keleti lezárása hat fővonalat és az ezekre csatlakozó számos mellékvonalat érint, de a szakemberek szerint ez nem okoz gondot a közlekedésben, az állomások be tudják fogadni a szerelvényeket. Sűrűbben fog közlekedni a 4-es metró, hogy Kelenföld vasútállomás könnyebben elérhető legyen. Emellett a Kőbánya-Felső és a Blaha Lujza tér között közlekedő 37-es és 37A villamost is sűrítik.
A síneken át a padokig
Lesz min dolgozniuk a szakembereknek, a Keleti ugyanis szinte teljes felújítást kap: a csarnok egész területét aszfaltozzák újra, lebontják a használaton kívüli büfépavilonokat, kicserélik a padokat, szemeteseket, az utastájékoztató táblákat is hatalmas, modern LED-rendszerre cserélik.
Energiatakarékos lámpákat szerelnek fel a mostaniak helyett, és virágosítják a főbejáratot. Átvizsgálják a felsővezetékeket, biztosítóberendezéseket is, de a megkopott falak is új külsőt kapnak.
Mindent saját forrásból
A MÁV szerint a kéthetes felújítás 160 ezer jegyes és 11 ezer bérletes utast érint, de nem lesz gond egyik kiváltásával sem: a fogadó pályaudvarokon több helyen lehet majd mindkettőt venni. A 2,1 milliárd forintos karbantartást a MÁV saját forrásból állja. Mindezt azért, hogy a Keletiben csökkenjen az üzemzavarok, meghibásodások száma, megelőzzék a sebességkorlátozások bevezetését, pontosabban közlekedjenek a vonatok – közölte Loppert Dániel kommunikációs igazgató.