Saját fejlesztéssel dolgozó magyar csapat a sztár a Giro d’Italia kerékpárverseny elektromos meghajtású bicikliknek rendezett betétfutamain.
A világ legkönnyebb elektromos versenybiciklijét fejlesztette ki a magyar Epowers Factory Team. A februárban alakult csapat máris versenylehetőséget kapott a világ második legrangosabb bicikliversenyén, és az első három napot összetettben azonnal meg is nyerték a június 1-jéig tartó GiroE-n.
– A szabály, hogy 25 kilométer/órás sebesség alatt lehet elektromos rásegítést használni, amely főleg emelkedőn jelent segítséget a versenyzőknek – mondta a Borsnak Hering Zoltán, a csapat alapítója. – A miénk úgynevezett rejtett motoros és akkumulátoros bicikli, amelyek az első fogaskeréknél vannak beépítve a kerékpárba.
Sikerüket annak köszönhetik, hogy a csapatnál szakmai tanácsadóként dolgozó Varjas István nagyon könnyű, 240 wattos motort fejlesztett ki, és 8,6 kilogrammal magasan az övék a legkönnyebb bicikli.
– Ezért is sikerült a harmadik versenynap végén megőriznünk az összetettben elsőknek járó lila pólót – mesélte Hering Zoltán, akinek csapatában a két magyar Filutás Viktor és Nagy Bendegúz mellett az olasz Andrea Tafi, valamint a szerb Vladimir Vulisevic versenyez.
Hozzátette, szerinte az elektromos biciklik jelentik a kerékpársport jövőjét, az e-bike-ok piaca ugyanis az elmúlt időszakban húsz százalékkal nőtt.
– A 9000–12 000 eurós (2,8–3,7 millió forint) versenybiciklik mellett utcai elektromos kerékpárokat is gyártunk, melyek ára 6700 eurónál (2 millió forint) kezdődik. Jelenleg a karbonvázakat külföldről szerezzük be, de tervezzük a teljes magyarországi gyártást, amivel még olcsóbban tudnánk árulni a bicikliket – mondta az Epowers alapítója.