<p>Útjára indult Magyarország első közösségi adománygyűjtő honlapja. A felület elsőként nyújt lehetőséget magánszemélyeknek arra, hogy problémáik megoldásához támogatók segítségét kérjék. A GiveMyChance oldalt két nő irányítja.</p>
Írásban, fotókon és videókon keresztül mondhatják el a segítségkérők az új felületen azt, miben kérnek támogatást. A nemzetközi minta alapján megálmodott weboldalra bárki regisztrálhat, miután pedig nyilvánossá tette történetét, ahhoz bárki önkéntesen hozzájárulhat egy általa meghatározott összeggel. Ezzel elérhető, hogy hangot kapjanak azok is, akiknek máshogy nincs lehetőségük segítséget kérni. A GiveMyChance weboldalon az adakozók pár kattintással támogathatják a szívükhöz közel álló ügyeket, sőt mi több, egyszerűen felvehetik a kapcsolatot a segítségkérőkkel, hogy a megadott információkon túl még többet megtudjanak róluk. Az ötlet Nagy Adrienn fejéből pattant ki, akinek szívügye a rászoruló emberek segítése.
– Május 17-én indítottam el az üzlettársammal, Klement-Simon Krisztinával az oldalt. Ez egy közösségi finanszírozó felület, amit úgy fejlesztettünk ki, alkalmas legyen arra, hogy a magánszemélyek fel tudják tenni a problémáikat. Vannak különböző kategóriák, amelyek segítenek szétválasztani a kampányokat. Azonkívül, hogy szöveges módon le tudják írni, miről is szól pontosan az ügyük, fényképeket is fel tudnak tenni, valamint kampányvideókat is – magyarázta Adrienn.
A céljuk az volt, hogy hidat építsenek a segítséget kérők és a segíteni vágyók, tudók között. Adriennék folyamatos kapcsolatban vannak a hozzájuk fordulókkal és tanácsokat adnak nekik, milyen módon lenne a leghatékonyabb a kampány.
– Az alapkoncepció, hogy minél több emberhez tudjunk eljutni, minél szélesebb réteget tudjon az oldal kiszolgálni. Lehet választani olyan kategóriák közül, mint például jótékonyság, friss házasokat érintő problémák, kulturális segítség, sportolásban szükséges segítség. Azt a feltöltő választhatja ki, melyik kategóriába tartozik a téma, amiben ő kér támogatást – mesélte el a Vasárnapi Borsnak az ötletgazda.
Akármilyen humbug üggyel persze nem lehet szerepelni.
– Van egy harmincezer forintos limit. Ez azt jelenti, ahhoz, hogy megjelenhessen a GiveMyChance oldalon a kampány, előtte el kell érni a harmincezer forint összegű támogatást. Ez a gyakorlatban úgy történik, hogyha feltesz valaki egy kampányt, akkor automatikusan generálódik egy link, ami megosztható, elküldhető e-mailben. Ez az oldalon még nem látható, de megosztható. Azért találtuk ki, hogy a légbőlkapott ötleteket ki tudjuk szűrni. Ezzel szeretnénk éreztetni, ahhoz, hogy valami sikeres lehessen, dolgozni kell vele – tette hozzá Adrienn.
A fizetés bankkártyával vagy a PayPal felületén keresztül történik, a támogatás pedig azonnal jelentkezik a rendszerben és a segítségkérő számláján. Tehát a kezdeményezőnek meg sem kell várnia, hogy a teljes célösszeg összegyűljön.