<p>Sok olyan hiedelem terjedt el a kerékpárosok körében, amit jobb mielőbb tisztázni. Balesetveszélyes lehet ugyanis, ha az igaznak vélt szabályokhoz igazodva kelnek útra, pedig a meggyőződésük köszönő viszonyban sincs a valósággal, ezért a Vasárnapi Bors összeállított egy kisokost a bicajozóknak.</p>
7.Az autósok figyelnek
Sajnos ez nem mindig tetten érhető a sofőröknél, de a kerékpározóknál sem. Mindkét részről fokozott figyelem szükséges, főleg a melegebb hónapokban, amikor rengeteg a biciklis az utakon, és néhány másodperc alatt bekövetkezhet egy baleset. Az egyirányú utcákba az autósoknak különösen óvatosan kell behajtaniuk, mert nem mindig látják a járműben ülve, ha szemből érkezik egy biciklis.
* * *
6.Kell a sisak
Lakott területen belül nem kötelező a sisak viselése. Lakott területen kívül is csak akkor muszáj feltenni, ha 40 kilométeres sebességgel tekerünk. Gyerekeknek, valamint sportolóknak viszont erősen ajánlott mindig és mindenhol.
* * *
5.Bringával kutyát sétáltatni
Szigorúan tilos a biciklin ülve kutyát sétáltatni. Nemcsak a kerékpározó van ilyenkor veszélyben – például elránthatja az eb és egy autó elé esik –, hanem a többi közlekedő is. Nem beszélve szegény kutyáról, amely a legnagyobb balesetveszélyben bandukol mellettünk.
* * *
4.Egymás mellett hajtani
Közúton egyenesen tiltja a KRESZ, mivel balesetveszélyes. Csak a kijelölt kerékpárúton van erre lehetőség, természetesen ott is csak megfelelő körültekintéssel és óvatossággal.
* * *
3.A járdán is lehet menni
Általában pont tilos a járdán biciklizni. Lakott területen csak akkor engedélyezett, ha az út valamilyen okból alkalmatlan a közlekedésre. Akkor is csak a gyalogosok zavarása nélkül és maximum 10 kilométeres sebességgel kerékpározhatunk.
* * *
2.Jó pár sör belefér
Tény, hogy a KRESZ szerint minimális mennyiségű alkoholt lehet fogyasztani kerékpározás előtt, de nem ajánlott. A rendőrök ugyanúgy megszondáztathatják a bicajosokat, mint az autósokat. Ha mégis ittunk egy keveset, akkor tekerjünk lassabban és sokkal óvatosabban.
* * *
1.A lámpa csak ajánlott
Ez természetesen nem igaz. Az első és hátsó lámpa az egyik legfontosabb kerékpártartozék. Világítás nélkül sötétben láthatatlan a biciklis, ami baleset-, sőt életveszélyes. Már szürkületkor is használjuk a világítást, rossz látási viszonyoknál – ködben, esőben stb. – pedig akár nappal is.