Forrás: Végh István
Soha nem lehetett még úgy, egy helyen megcsodálni a legendás magyar Ikarus-buszokat, mint a hétvégén a Liszt Ferenc repülőtér melletti Aeroparkban.
Ott tartották meg az I. Ferihegyi Ikarus találkozót, amit Somogyi-Tóth Dániel (képünkön), a Légiközlekedési Kulturális Központ (LKK) alapítója – civilben karmester és orgonaművész – álmodott meg.
– Debrecenben vagyok főzeneigazgató, a buszok és a repülők viszont már gyerekkorom óta a hobbijaim. Még olyan busz is van itt, amivel gyerekkoromban iskolába jártam – lelkendezett a Borsnak az ötletgazda, akinek édesapja negyven éve dolgozik a repülőtéren vezető beosztásokban.
A 22 éves tatai Győző akkora Ikarus-rajongó, hogy a karjára tetováltatta a logót. Eredetileg vonatvezetőnek készült, de aztán kiskorában látott egy veterán típust, és a márka szerelmese lett. Ő hozta el Tatáról a kalandos sorsú, enyészettől megmentett, veterán Mávaut-Ikarust, amit városnézésre terveztek, és amiből 1963-ban mindössze kettőt gyártottak.