Valóságos remekművek a világ körül.
Forrás: AFP
Hádzsu híd (Irán)
A XVII. század közepe óta áll a perzsa építészet kiemelkedő alkotása. A 133 méter hosszú hídon 23 boltív és középen egy nyolcszögletű pavilon található, amelyben II. Abbász perzsa uralkodó kőtrónjának maradványai is fellelhetők.
Puente Nuevo (Spanyolország)
A Guadalevín folyó fölött ível át az Új híd, amelyet a nevével ellentétben 1759-ben kezdtek építeni, és a munka harmincnégy évig tartott. A középső boltív fölötti kamrát sokféle célra használták, börtön is volt.
Capilano függőhíd (Kanada)
A vancouveri Capilano park egy erdőben található, és legnépszerűbb hídja 70 méter magasan vezet át 100 méteres fenyőfák sűrűjében a Capilano folyó felett.
Tiencsin Eye (Kína)
A régen Csecsaj hídnak nevezett átkelő nem volt igazán érdekes, amíg a közepén fel nem épült a London Eye példájára egy óriáskerék. A fémszerkezet 120 méter magas, 30 perc alatt tesz meg egy kört, és 48 darab nyolcszemélyes kabinja van. Ráadásul pazar kilátás nyílik belőle a városra.
Kintai híd (Japán)
Ez a történelmi fahíd 1673-ban épült. Öt íve négy kőpilléren nyugszik, 175 méter hosszú és 5 méter széles, illetve az elején és a végén két faállványzat áll a száraz folyómederben. Mivel a Kikkou parkban található, cseresznyevirágzás idején nagyon látogatott.
Cau Vang (Vietnam)
A turisták imádják az aranyszínű hidat, amit két hatalmas kéz – a hegy istenének keze – tart a levegőben. A Ba Na hegyekben lévő átkelő 1414 méter magasan található és 150 méter hosszú.
Mózes híd (Hollandia)
A De Roovere erőd melletti vizesárokban épült meg 2011-ben Accoya fából, ami arról ismert, hogy ellenáll a rothadásnak. Kétoldalról lépcső vezet be a vízszint alá, nagyobb távolságból a híd észrevehetetlen, így olyan, mintha a látogatók a vízen sétálnának.
Landwasser viadukt (Svájc)
Az 1902-ben elkészült, 136 méter hosszú, mészkőből épített, hatnyílásos ívhíd 65 méter magasan áll a Landwasser folyó felett. Naponta 60 vonat halad át rajta, például a híres Glacier Express.
Ponte Vecchio (Olaszország)
Firenze ikonikus hídja a XIV. században épült az Arno folyó fölé. Jellegzetessége a fecskefészekként az oldalához épült műhelyek, amelyekben ma ötvösök, aranyművesek dolgoznak és árusítják portékáikat. Fölül a fedett, egy kilométeres Vasari-folyosó – 1565-ben Giorgio Vasari tervei alapján épült – köti össze a Pitti-palotát és az Uffizi Képtárat.