Újabb nagyszabású digitális átalakításon esik át a Magyar Posta. Jővő évtől elektronikusan kell aláírnunk az ajánlott levelek átvételét.
Forrás: MTI
Korábban csak a csomagoknál, míg 2019 év elejétől a könyvelt, azaz ajánlott és tértivevényes levelek esetében is működik már a „nyomkövető” rendszer – mondta Panulin Ildikó szóvivő a Borsnak. Ez azt jelenti, hogy ha valaki felad egy hivatalos iratot a postán, az elismervényen szereplő számmal meg tudja nézni az interneten, merre jár éppen a küldeménye. Ehhez kell a szeptembertől tesztelt elektronikus aláírás. Eddig az átvevő tollal írta alá az átvételi elismervényt, januártól pedig egy digitális készüléken teszi ugyanezt, csak elektronikusan.
A cél érdekében a Magyar Posta nyolcezer darab PDA-t, azaz személyes digitális asszisztenst vásárolt, és ezt fogják megkapni a kézbesítők. Erre a társaság 2,4 milliárd forint uniós támogatás mellett 1,9 milliárd saját forrást fordított. A feladó úgy tudja követni a küldemény útját, hogy felmegy a posta internetes oldalára és ott a nyomkövető rendszer menüpont alatt beírja a keresőbe a tértivevényen szereplő számot. Így láthatja, hogy úton van-e még vagy már átvették a hivatalos iratot. De, ha nem megy fel a posta oldalára, akkor is gyorsan értesül jövő januártól a küldemény célba éréséről, ha megadja a postán az e-mail címét. A posta azon értesíti. De akkor sincs baj, ha valaki nem adja meg az e-mail elérhetőségét. Ilyen esetekben az eddig szokásos módon, papíron, a postaládájába dobott dokumentumról tudja meg a feladó, hogy átvették a levelét.
De van még egy újdonság: – Ha az azonosító számot a feladó megosztja a címzettel, akkor a címzett is tájékozódhat a küldemény útjáról. Ha a könyvelt levelet külföldre küldik, az az azonosítószám alapján, az ügyfélszolgálat segítségével, a nemzetközi rendszerben is követhető – mondta Panulin Ildikó, a cég sajtószóvivője.