Követői szerint olyan gyönyörű az Insta-modell Shudu, mint egy festmény. Sokaknak talán le sem esik, mennyire közel állnak az igazsághoz: a hölgy ugyanis nem létezik, csak egy ügyes kezű grafikus, Cameron-James Wilson munkájának eredménye.
A harmincéves Wilson pár éve indította el Shudu Insta-oldalát, ám ekkor még nem fedte fel, hogy csupán egy 3D-grafika látható a képeken. Az átverés olyan jól sikerült, hogy még egy dizájner is küldött fotót a “modellnek”, hátha viseli majd egy-két posztjában. A grafikus megugrotta ezt a kihívást is.
Cameron-James Wilson végül 2018 februárjában leplezte le magát - a hamis modell pedig sokakat alaposan kiakasztott. Ennek ellenére Wilson azóta büszkén hirdeti az Insta-oldalon: “a világ első digitális modellje”.
És hogy mennyit keres egy digitális modell? Noha Shudu “gazdája” nem akarja nyilvánosságra hozni, egy szakértő szerint a legmenőbb digitális influenszereknél akár 10-15 ezer dollárt is érhet egy poszt - tulajdonképpen ugyanannyit, mint “élő” társaiknál. Sőt, egy ilyen digitális Insta-sztár még akár kecsegtetőbb is lehet, mint egy hús-vér személy. “Biztosan nem csinálnak semmi olyat, amit a hirdető márka ne szeretne” - magyarázta Charlie Buffin közösségi média-guru a New York Postnak. Arról nem is beszélve, hogy már a legnagyobb Insta-celebek, mint Kim Kardashian és Bella Hadid is szívesen pózolnak virtuális vetélytársaik oldalán.
* * *
Egyébként messze nem Shudu a legmenőbb a vitruális influenszerek között: Lil Miquelának például 1,8 millió Insta-követője van, befektetőinek hála pedig 125 millió dollárral növekedett az egyenleg a számláján - pedig egy robot.