Aktuális

Képzelt riport egy (elmaradt) autókiállításról

Bors

Létrehozva: 2020.03.08.

Minden év elején az autóipar résztvevői, a gyártók, a kereskedők, az újságírók és a legfontosabbak, az autók szerelmesei kiéhezve várják a Genfi Autószalont.

Ez az egyetlen európai autókiállítás, melyet minden évben megtartottak – eddig. Az idei lett volna a 90. alkalom, ám ezúttal az élet keresztülhúzta a számításokat. A koronavírus európai és leginkább svájci megjelenése miatt a szervezők öt nappal a nyitás előtt lemondták a rendezvényt, miközben a gyártók és más kiállítók már felépítették kiállítótereiket, és elhelyezték újdonságaikat a porondokon.

A marketingesek valószínűleg napokig nem aludtak, hogy újragondolják világpremierjeik bemutatási lehetőségeit. A megoldást persze az internet nyújtotta, ahol az eredeti sajtónapokon videóösszefoglalókban tudták bemutatni újdonságaikat.

Elképzelhető, hogy ez a szerencsétlen eset a jövőben megváltoztatja majd az autóbemutatók sorsát, és ezt a költséghatékonyabb, fenntarthatóbb módot választják majd a gyárak egy-egy világpremierhez, eurómilliókat spórolva ezzel meg.

Hogy olvasóink mégse maradjanak le az eredetileg a Genfi Autószalonra időzített kocsikról, összegyűjtöttük a legérdekesebbeket.

A Daciának is szüksége van a környezetvédelmi büntetések elkerülése érdekében, hogy egy elektromos autót is piacra dobjon. A hírek szerint a Dacia Spring Electric végső formájában 2021-ben kerülhet piacra, gyengécske 200 kilométeres hatótávval, valószínűleg a piaci árak alá pozicionálva a 3,73 méteres autót.

A Volkswagen elektromos offenzívája lendületbe jött, és bár még az első modell, az ID.3 sem jutott el a kereskedésekbe, máris itt van követője, az ID.4. A teljesen elektromos modell ugyanarra a műszaki alapra épül, csak a divatos SUV jelmez alá bújtatva.

A Skoda Octavia RS már legelső változatával is meghódította a sportos autók kedvelőit. A legújabb modell már plug-in hibrid hajtást is kapott, így a 245 lóerős rendszerteljesítményével nem csak gyors, méretes, és biztonságos az Octavia RS iV, de környezettudatos is.

A BMW új fejezetet nyit a cég életében a Concept i4 bemutatásával. A Coupé vonalú, tisztán elektromos hajtású modell a gyári adatok alapján igencsak kitűnik versenytársai közül, hiszen 600 kilométeres hatótávolságot, 4 másodperces gyorsulást százra, és 200 km/órás végsebességet ígérnek a gyáriak.

Az A3 érkezése a Golffal párhuzamosan borítékolható volt, azonban ez a modell most több lett, mint egy Golf „audis ruhában”. A tervezők rendesen átgyúrták a vonalait, az izmosnak tűnő kompakt autó ugyanakkor mindössze 3 motorból álló kínálatot fog ajánlani kezdetben.

A Suzuki Ignis az aktuális ráncfelvarrását kapja meg, igazítva az autó dizájnját az aktuális suzukis megjelenéshez, illetve a motorok terén is fontos, hogy a hibrid rendszer már ebben a modellben is elérhető lesz.

A Formentor az első, amelyet kizárólag a Cupra számára fejlesztettek, így ez a márka kínálatában az érzelmekben leggazdagabb modell. A sportos vérvonalat le sem tagadhatná, 310 lóerős erőforrást kap, de természetesen tölthető, plug-in hibrid is lesz a választékban a 2020 végi megjelenéskor.

A Hyundai az i30 család legújabb változatával készült. A népszerű kompakt modell mindhárom karosszéria-típusban egyszerre újul meg, nem is beszélve a szinte már legendás N változatról. A motorok terén szintén bővülést jelent a mild-hibrid rendszer megjelenése.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek