Nem is biztos, hogy valaha visszatérnek a főváros utcáira.
Forrás: MTI
Eltűntek a mobiltelefonos applikációval bérelhető elektromos rollerek, azaz a Lime és a Breezy járgányai Budapest utcáiról. A G7 szerint a Lime saját rollereit még március 19-én vonta ki a forgalomból és a cég erről nem értesítette a felhasználókat, illetve közleményt sem adtak ki. Egyedül egy angol nyelvű tájékoztatás készült, melyben arról írnak, hogy Dél-Koreát leszámítva világszerte szüneteltetik tevékenységüket. Azok tehát, akik néhány nappal korábban pont azért váltottak bérletet, mert a járvány miatt akarták használni a rollereket, bukták a pénzüket. A portál azt írja, hogy ilyen esetekben „különösen kellemetlen, hogy egy helyi jelenléttel nem rendelkező, a hazai jogszabályokat nem követő társasággal kell vitatkoznia. Mivel a szolgáltatást egy holland társaság nyújtja, a hazai fogyasztóvédelem segítségében sem lehet bízni”.
Budapesten a Lime hazai kihívója, a Breezy rollerei is eltűntek az utcákról. Az ő honlapjukon most az olvasható, hogy átmenetileg bevonták rollerjeiket, mert „komoly fejlődési pillanat előtt vagyunk! Ha minden a terveink szerint halad, egy megújult, modernebb és minden tekintetben jobb szolgáltatással találjátok szembe magatokat, amikor visszatérünk!”
Érdekes, hogy a kerékpárosoknak, illetve Budapesten a Mol Bubi bérlésekre még jótékony hatással is volt a járvány, hiszen sokan inkább nyeregbe szálltak, mintsem másokkal közösen kelljen közlekedniük. Ez elvileg az e-rollerek iránt is növelhette volna a keresletet. Ám ezeket az eszközöket alapvetően külföldiek, turisták használták, márpedig a turizmus leállt.
A két legnagyobb e-rolleres cég, a Lime és a Bird 220 városban van jelen az Egyesült Államokban és Európa három tucat országában. Bár pontos számokat nem közölnek, a Lime-nak körülbelül 120 ezer rollere lehet, és a Bird-nek is hasonlóan sok. A negyedmillió leállított roller közül kétséges, hogy mennyi fog valaha újraindulni.