Egy órán át vesztegelt egy vonat Ócsa közelében, miután a mozdonyvezető leválasztotta azt a szerelvényről. A pánikba esett utasoknak senki nem szólt arról, hogy mi történt.
Forrás: MTI
Különös eset történt szerdán. A Nyugati pályaudvarról 16.18-kor indult útjára a MÁV-start Desiro motorvonat, amelynek egy szerelvényét nem sokkal később a mozdonyvezető leválasztotta. A szerelvény egy órán át várt a sorsára a fedélzetén tartózkodó utasokkal együtt. Az emberek végül megelégelték a helyzetet, és használták az ajtók vésznyitóját. Volt, aki gyalog indult útnak, másokért elmentek a családtagok autóval.
Barsi Balázs, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke a Borsnak elmondta, nem tartja elképzelhetőnek, hogy a vonat magától vált le a szerelvényről, ezért nagyon valószínű, hogy a mozdonyvezető szándékosan választotta azt le.
– Lényeges kérdés lenne, hogy a mozdonyvezető és a forgalomirányítás között milyen beszélgetés hangzott el, illetve a mozdonyvezető milyen utasítást kapott. Az utasok tájékoztatása egyébként a kísérőszemélyzet, vagyis a vezető jegyvizsgáló feladata – szögezte le a szakember, és elmondta: a kalauz persze az út során nincs egy légtérben a mozdonyvezetővel, viszont mindkettejüknél kell lennie egy üzemkész állapotban levő szolgálati mobiltelefonnak, hogy szükség esetén beszélni tudjanak. A körülmények alapján valószínűsíthető, hogy a kalauz éppen a mozdony utáni első kocsiban tartózkodott, így nem szólhatott az utasoknak.
A szakember a Bors kérdésére kifejtette, arról egyelőre nincsenek pontos információk, hogy pontosan milyen jellegű hiba lépett fel, de az bizonyos, hogy a mozdonyvezető a monitorján hibajelzést észlelt, mielőtt úgy döntött, hogy a kocsiktól megválik.
A mozdonyvezető műszaki kérdésekben bizonyos esetekben önálló döntési jogosultsággal rendelkezik, de fontos tudni, hogy a vágányon hagyott vonat forgalmi kérdéseket is eredményez
– fejezte be Barsi Balázs.
A szerelvényt végül kora este bevontatták Ócsára.