Ön igénybe veszi a nagy boltláncok online rendelős szolgáltatását?
Forrás: Getty Images
A legnagyobb árbevételű magyarországi boltláncoknak csak egy része, az Auchan, a CBA, a Spar, a Tesco és az Aldi működtet online áruházat és szállít házhoz mindennapos termékeket számos városban. Több cég köztük - a Lidl, a Penny Market vagy a Coop - még nem léptek be erre a piacra.
Ha azonban valamennyi boltláncnak lenne online boltja, akkor a magyar vevők többsége a Lidltől rendelne - derült ki a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatásból. A megkérdezettek 26 százaléka választaná a diszkontlánc webáruházát, ha lenne neki, a második helyet az online bolttal ténylegesen rendelkező Spar szerezte meg, ám a válaszadók közel negyedét nem érdekli az online rendelés a nagy boltláncoktól.
A Pulzus-kutatás szerint a nők 28 százaléka, a férfiak 25 százaléka rendelne a Lidltől. Az is kiderült, hogy a nők nagyobb része „nincs jóban” az online élelmiszer-vásárlással, 27 százalékukat nem érdekli ez a megoldás. A férfiak körében csak 19 százalékos volt az arányuk. A különböző korosztályok egyaránt jó néven vennék a Lidl online üzletét boltját. A felmérés egyben választ adott arra is, hogy a középkorúak - 40-59 évesek - körében a Lidlt két olyan lánc Spar és a Tesco követi, amelyeknek van webboltja.
A Lidlt és a Kauflandot birtokló vállalat, a Schwarz-csoport vezetője a koronavírus-járvány előtt, még 2019-ben egy konferencián azt mondta a Lidl-csoport nem kíván agresszívan belépni az online kiskereskedelmi piacra. Bár a cégnek van tapasztalata az online élelmiszer-házhozszállításban, azonban ennek kiépítése és üzemeltetése rendkívül költséges.