Folyamatosan vizsgálják, honnan érkezik a legtöbb panasz, hol tartják be legkevésbé a szabályokat, és alapos indok esetén jogi útra terelik az ügyet.
Forrás: Shutterstock
A fogyasztók érdekvédelmi szervezetének felmérése szerint számottevően nem csökkent a csalás szándékával értékesítő online kereskedők száma;
a tisztességtelen gyakorlat megszüntetése végett a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) közérdekű pereket indít
- írta a Népszava kedden.
Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke elmondta: folyamatosan vizsgálják, honnan érkezik a legtöbb panasz, hol tartják be legkevésbé a szabályokat, és alapos indok esetén jogi útra terelik az ügyet. A szervezetnek tavaly két, az idén egy pere kezdődött. Hozzátette, hogy a megyei ügyészségek is indítványozhatnak bírósági eljárást a fogyasztók érdekében, és a tapasztalat az, hogy érdemes, mert ennek és a nyilvánosságnak van visszatartó ereje.
A lap megjegyzi: 2014 júniusa óta él a fogyasztók és vállalkozások közötti szerződés részletes szabályairól szóló kormányrendelet, amely az internetes vásárlást is szabályozza, mégis gyakori, hogy megtévesztésül a régi előírásokat tüntetik fel a weblapokon, holott például a vételtől számított indoklás nélküli elállás időtartama nyolc helyett már tizennégy munkanap. Ugyancsak előfordul, hogy a jótállás valós időtartamát tüntetik fel helytelenül, holott ez január elsejétől 10 és 100 ezer forintos érték között egy, 100 ezertől 250 ezer forintig kettő, afelett pedig három év - hívta fel a figyelmet a Népszava.