Az aznapi súlyos baleset idején dolgozó kollégák meghallgatásával folytatódott minden idők legnagyobb magyar metróbalesetének tárgyalása. A sofőrök alátámasztották perbe fogott kollégájuk magyarázatát.
Forrás: Dombóvári Tamás
Mint arról korábban a Bors beszámolt, 2016. december 5-én, az egyik kora reggeli járat megcsúszott fékezés közben az Örs vezér tere és a Pillangó park között. A korábbi tárgyaláson kiderült, hogy aznap egy másik járat is meghibásodása miatt az egész menetrend felborult, ezért két perc késésben voltak.
Az érintett, K15-ös járat sofőrje, K. József úgy vélte: ez az apró hátrány még gond nélkül behozható. Azonban, mikor a Pillangó parkhoz ért, ott még ott várakozott a korábbi, K11-es járat, amibe József - bár időben fékezett - belerohant. A két szerelvényben összesen 158 milliós kár keletkezett, 21 ember megsérült, közülük öten súlyosan, emellett 164 járat kimaradt, 45 pótlóbuszt kellett indítani, a baleset pedig összes 94 ezer utast érintett aznap.
Az azóta nyugdíjba vonuló József azonban állította:
nem érzi magát hibásnak vagy felelősnek, hisz gyorsabban nem mehetett a megengedettnél, azt ugyanis számítógép korlátozza, sebességkorlátozás pedig nem volt aznap érvényben.
Rajta kívül még egy forgalomirányítót is vádolnak, vélhetően ő engedte aznap egymás után a járatokat. A két férfi egymás mellett várta a pert, a mai tárgyalási napon a metróvezetők kollégáit hallgatták meg, akik aznap együtt dolgoztak Józseffel és a forgalomirányítóval is. A sofőrök az aznapról idézett emlékeikkel kiálltak perbe fogott társaik mellett:
– Ez a legcsúszósabb, ha a falevélből kipréselődött olaj csúszik. De minden szerelvény más, ugyanazon a pályaszakaszon más szerelvények eltérően reagálnak – szögezte le az a metrósofőr, akibe József belerohant.
A férfi hívta ki aztán a mentőket, ő segített az utasoknak kiszállni a sérült metróból is. Mind a négyen megerősítették azt is: nem rendeltek el sebességkorlátozást.
Nem emlékszem, hogy időjárási viszonyok miatt elrendeltek volna valaha sebességkorlátozást, aznap sem
– mondta Unicsovics József, az aznapi első jármű, az úgynevezett kémvonat vezetője, akinek a dolga az aznapi pályaalkalmasság jelentése, elárulta, hogy ő ugyan hallott furcsa hangot, de a következő sofőrök már nem.
A forgalomirányító és a sofőr is egyetértettek a kollégákkal, mint korábbab már elmondták: ők mindent megtettek az ügyben, nem érzik felelősnek magukat.