<p align="justify">A csalók az OTP nevében arra figyelmeztetik az ügyfeleket, hogy kis híján csalás áldozatává váltak. A módszer igencsak egyedi, hiszen a gyanútlan ügyfélben fel sem merül a gondolat, hogy éppen a telefonhívás közben fenyegeti az a veszély, hogy hozzáférnek a bankkártya adatokhoz.
A csalók az OTP nevében arra figyelmeztetik az ügyfeleket, hogy kis híján csalás áldozatává váltak. A módszer igencsak egyedi, hiszen a gyanútlan ügyfélben fel sem merül a gondolat, hogy éppen a telefonhívás közben fenyegeti az a veszély, hogy hozzáférnek a bankkártya adatokhoz.
Hívás közben a telefonszámot a legtöbb esetben kijelzi a készülék, ami első pillantásra igencsak hasonlít az OTP ügyfélszolgálatának elérhetőségéhez. Egyik olvasónk leveléből megtudtuk, hogy a csaló Debreceni Zoltánként mutatkozott be és arra volt kíváncsi, hogy kezdeményezett-e vásárlást az eMAG-on 39.000 forint értékben, műszaki cikkre vonatkozóan. Az elmondása szerint két különböző napon is próbálkoztak a csalók, az IP-cím alapján a helyszínt is azonosították, ami Kecskemét volt.
Ezután megkérdezte, milyen gyakran használja az ügyfél az internetbank szolgáltatásait, majd szerette volna egyeztetni az ügyfél adatait, beazonosítás céljából, először a nevét, a születési dátumát és az édesanyja nevét szerette volna megtudni.
Olvasónknak gyanússá vált, hogy a beszélgetés elején nem hangzott el a neve, vagyis a hívó nem említette, hogy kit keres, valamint az is, hogy - ahogyan a legtöbb ügyfél - a pénzügyi tranzakciókról sms-ben értesítést kap, azonban nem érkezett sikertelen vásárlásokról szóló üzenet. Emellett a call centerekre jellemző háttérzajt sem hallotta, ami további kételkedésre adott okot.
Éppen ezért az adatok megadásánál fals információkat közölt, amit a hívó maradéktalanul elfogadott. Ezután a bankkártya adatait kérte el az egyébként magabiztos, nyugodt és megnyerő hangú férfi. Ekkor olvasónk bontotta a vonalat, letiltotta a telefonszámot és azonnal tárcsázta az OTP Bank ügyfélszolgálatát. Az ügyintéző azonnal tudta, hogy az eMAG-os csalásról van szó és elmondta, az utóbbi időben egyre gyakoribbak az ilyen jellegű próbálkozások. Rögzítette az olvasónk által elmondott történetet és kivizsgálás céljából továbbította az illetékes munkatársaknak, valamint elmondta az ügyfélnek, nagyon jól tette, hogy semmilyen valódi adatot nem közölt a csalóval, mert abban az esetben könnyedén leemelhették volna a bankkártyán található összeget.