A Rákosmente ügyfélközpontot, és az ikonikus Gombát egyszerre zárta be a BKK május végén. Azóta mindössze egy, az Örs vezér téren nyitva tartó ablaknál zajlik a jegyárusítás, tehát egy embernek kell eladnia a több ezer jegyet és bérletet.
Május 31-én bezárt az Örs vezér tér ikonikus épülete, a kör alakú Gomba, aminek alsó szintjén jegypénztár működött, és megszűnt a XVII. kerületi Rákosmente ügyfélközpont is. A BKK azzal indokolta döntését, hogy az átalakuló utasforgalom miatt szükségessé vált az eddig működő ügyfélközpontok felülvizsgálata.
Az Örs vezér téren, és annak vonzáskörzetében azonban így egy üzemelő jegypénztár maradt, annak is csak az egyik ablaka tart nyitva.
Ráadásul a jegypénztár nyitvatartási ideje is lerövidült, a korábbi hajnali kezdés, és késő esti zárás után már csak reggel fél héttől este fél hétig tart nyitva. Így a jegypénztárosok korábbi két műszakából (délelőtti és délutáni) is egy, 12 órás műszakot csinált a BKK.
Az egy nyitva tartó ablaknál folyamatos a sorban állás, körülbelül percenként váltják egymást az emberek, akik vásárlásaikról akár számlát is kérhetnek, ráadásul a 10-es gyűjtőjegyet maga a pénztáros nyomatja ki a helyszínen. Mivel az emberek többsége általában nem is sima szóló vonaljegyet vásárol, hanem havi bérletet, Budapest bérletet, gyűjtőjegyeket, egy átlagos hétköznapon is kétmillió forint felett lehet a forgalma, a hó eleji, „bérletes” napokon pedig több mint három millió forintnyi árut is eladhat.
Az egyetlen működő ablakot mindössze a jegy- és bérletkiadó automaták tudnák kicsit felszabadítani, ezeket azonban több okból sem használják az emberek: az Örs vezér téri aluljáróból felérve rögtön a jegykiadó ablak tűnik fel, míg az automaták takarásban vannak, a legtöbb ember pedig akkor sem szeretné őket használni, ha látja.
A járvány és a hajléktalanok miatt sem szeretném tapogatni azokat a gombokat
– indokolta egy utas lapunknak, hogy miért áll sorba a jegypénztárnál.