Csak ezen a kiállításon látható a 2030-ben forgalomba kerülő homokfutó. Több nem is épült még belőle.
Forrás: Knap Zoltán
Két és fél év után sikerült újra megrendezni az Autó Motor Tuning Show-t, ami tegnap kezdődött és vasárnap estig tart nyitva, és ahol több mint ezer autó látható, köztük elektromos autók is.
– Ez a tizenötödik alkalom. A genfi autószalonon debütált volna a GFG, a jövő autója, de az elmaradt, ezért először nálunk látható. Ez egy két személyes koncepció autó, ami egy sivatagi homokfutó és egy sport autó keveréke. Teljesen elektromos, kb. 510 lóerős a motorja. A feltöltése 8-12 óra, de van gyorstöltő is, és ezzel 400 kilométert képes megtenni. Négy kerék meghajtásos. Kereskedelmi forgalomba 2030-ra tervezik, amikor megindul a széria gyártása. A világon ez az egyetlen példány. Egyelőre nincs ára, de nem lesz olcsó – mondta Szőke László az AMTS sajtósa.
2020-ban kerül a piacra. Ezer darabot gyártottak belőle. Magyarországon ez az egy darab van belőle. 650 lóerős, 3500 köbcentis motor van benne. Három másodperc alatt éri el a százat, a végsebessége pedig 380 km/óra. Normál városi használat mellett 12-15, ha meghajtják 20 liter felett fogyaszt. Az ára 90 millió forint.
Összesen 750 db készült belőle. Ez a Forma-1-es biztonsági autó utcai változata. Gyárilag beépíttek bukócsöveket tartalmaz, versenyüléseket helyeztek el benne, és négy pontos biztonsági övekkel is felszerelt, de ezzel együtt is forgalomba helyezhető rendszámos autó. A motor 585 lóerős és a legnagyobb sebessége 320 km/óra. Az ára húzós: 105 millió forint.
Ez egy csendes 1300 köbcentis Mitsubishi motorral ellátott két méter széles, három kerekű és négyszemélyes motorkerékpár. 180 kilométer/órával száguldozik, és 7-8 litert fogyaszt . A súlya majdnem 500 kiló. Van hozzá vonóhorog, amivel egy gyárilag ehhez gyártott kétszemélyes lakókocsit lehet hozzákapcsolni. Motornak számít, ezért csak hátul van rajta rendszám. Az ára 13 millió forint. A tulajdonosa Vésztőn lakik, arrafelé nem jár hasonló járgány.