Nyolcvannal tarolta le Szabolcsot a szerelvény.
Emberi mulasztás okozhatta a múlt pénteki halálos metróbalesetet a Corvin-negyed és a Kálvin tér között. A Blikk beszélt egy szerelővel, aki azt mondja, mindössze két hónap után épp a nem megfelelően biztosított munkakörülmények miatt jött el az érintett területről egy nappal korábban.
– Egy hete még ott dolgoztam csőszerelőként, a szerencsétlenül járt villanyszerelőt is jól ismertem. Az egyik ott maradt kolléga tájékoztatása szerint nem az előírásoknak megfelelően rögzítették a szerelőkocsikat, ezért szabadulhattak el a Nagyvárad térnél. Ez a mozdonyvezetőnek és az ott lévő munkásoknak lett volna a feladata. Egyébként ezeknek a kocsiknak nincs teteje, olyan, mint egy plató, amin szerszámok vannak. Az egyik ott dolgozó elmondása szerint 80-100 kilométeres sebességre is felgyorsulhattak, így Szabolcsnak esélye sem volt a túlélésre
– magyarázta a neve elhallgatását kérő alkalmazott.
Az első hírek még arról szóltak, hogy egy teherkocsi szabadult el a felújítás alatt álló 3-as metró alagútjában, de a BKV Zrt. tájékoztatása szerint kettő járműről van szó. Egyébként két másik személy is megsérült, de ők még aznap elhagyhatták a kórházat. Szabolcs kollégái azért maradhattak életben, mert az alagút oldalán lévő létrán álltak. Éppen a középen álló férfi utasításait követték, amikor a száguldó szerelvény megérkezett. Szabolcs munkatársai a lábukat ütötték meg, neki azonban esélye sem volt a túlélésre.
– Egy dízelmozdony állt meg a Nagyvárad tér előtt az alagútban, amiről lekapcsoltak a két teherkocsit, amik külön irányíthatatlanok. Érdekesség, hogy azon a területen éppen egy nagyon erős lejtő kezdődik a pályán a Deák tér felé. A leakasztott kocsik legurultak és nekicsapódtak a szerelőknek – mondta Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke. Hozzátette: a járművek súlyától függően valóban lehetségesnek tartja az akár 80 kilométeres sebességet is. Úgy tudni, az elszabadult kocsikon is tartózkodtak emberek, de a teherkocsi a platóról már nem fékezhető.
Az áldozat egyik barátja elárulta: az 50 éves férfinak éppen a halála előtti napon volt a születésnapja.
Az alagútban pedig már hosszú ideje dolgozott.
– Szasza az édesanyjával élt egy Nógrád megyei településen. Saját gyermeke nem született, az élettársával pedig néhány éve szakítottak, de nagyon jó viszonyban maradtak. Rajongásig szerette a ralit és az autósportot. A szülinapját egy hónapig akarta ünnepelni. Minden hétvégére szervezett magának programot – mesélte a férfi megtört barátja.